2022. december 07. 21:33
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeAlex Lowes: A hőségben mindig ugyanaz a probléma

Alex Lowes: A hőségben mindig ugyanaz a probléma

- Hirdetés -

A Superbike-világbajnokság mind az öt gyári csapata kihasználta a barcelonai pályán megrendezett tesztet, hogy felkészüljön a szezon második felének forró körülményeire.

A barcelonai, portimaói és mandalikai futamokon általában meleg van, de Magny-Cours-ban, San Juanban és Phillip Islanden is előfordulhat, hogy az időjárás megvicceli a versenyzőket.

A múlt hétvégi barcelonai teszten, amikor az aszfalt 54 Celsius-fokig melegedett, a versenyzők sokat dolgoztak, hogy ideálisan felkészüljenek ezekre a körülményekre.

- Hirdetés -

Nem csak a hőmérséklet számít, ahogy azt Alex Lowes, a Kawasaki gyári versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak elmondta.

- Hirdetés -

“Sok múlik magán az aszfalton is.” – jegyezte meg az angol.

“Indonéziában és Thaiföldön mindig meleg van, így az aszfalt hőmérséklete is nagyon magas. Ott nem érzem rosszul magam. Európában, ahol a pályák megterhelőbbek, és a tapadás alapvetően alacsonyabb, az még inkább csökken, ha meleg van.”

A barcelonai pozitív tanulságok Mandalika esetében is segítenek?

“Talán, de nem feltétlenül.” – vélekedett Lowes.

“A barcelonai pálya egy kicsit furcsa, mert ott sokat kell dőlni. Nem a legjobb hely arra, hogy kidolgozzuk a különböző pályák alapbeállításait. Ha jól érzed magad ott a hőségben, és jól tudod irányítani a motort, az máshol is segíteni fog. Mindig ugyanaz a probléma, hogy a hátsó kerék kipörög, és a motor nehezen irányítható a kanyar kijáratánál, és sok időt veszítesz. A barcelonai teszt során ezt elég jól sikerült kezelni. Sokat dolgoztunk a kormányzással és a hátsó lengéscsillapítóval, és megnéztük, melyik kombináció működik a legjobban – erről szól a tesztelés.”

- Hirdetés -