2022. december 07. 20:07
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeBautista: A végsebességnél fontosabb a kigyorsítás

Bautista: A végsebességnél fontosabb a kigyorsítás

- Hirdetés -

A hosszú egyenesekben a Ducati ellenfelei tehetetlenek a gyors Panigale V4R ellen a 2022-es Superbike-világbajnokságban. A közhiedelemmel ellentétben a motor nem rendelkezik kiemelkedő végsebességgel.

Amikor Álvaro Bautista első szezonjában a Superbike-világbajnokságban motorozott még 2019-ben, szinte minden csúcssebesség-listát vezetett az akkori Ducati Panigale V4R-rel, az ellenfeleknek pedig elállt a szavuk, amikor szembesültek ezekkel a számokkal.

Ez 2022-ben már nem így van, a versenytársak egyértelműen felzárkóztak a végsebesség tekintetében. Jonathan Rea még úgy véli, hogy a Honda CBR1000RR-R motorja potenciálisan jobb, mint a bolognai versenygép.

- Hirdetés -

Ennek ellenére az ellenfeleknek nincs esélyük a világbajnokságot vezető Bautistával szemben a hosszú egyenesekben. Az argentin versenyen Michael Rinaldi és Axel Bassani is nagyon jól tudta kihasználni ezt az előnyt.

- Hirdetés -

“A végsebességnél fontosabb a kigyorsítás.” – jelentette ki Bautista.

“Könnyebb súlyú vagyok, így előnyben vagyok az egyenesekben. Ugyanakkor emiatt vannak hátrányaim is, de ezeket nehezebb észrevenni. Az egyenesekben könnyen észrevehető az előny, mert mindenki egyenesen megy. Csak ismételni tudom magam: Ha a versenytársaim jobb kigyorsítást akarnak, akkor beszélniük kell a gyártóikkal, hogy azok segítsenek nekik.”

Mivel Bautista a mezőny legkönnyebb versenyzője, rendszeresen beszélnek arról, hogy bevezetnének egy minimális versenyzői súlyt. Az idei szabálykönyv még nem tartalmazza ezt, de a 2024-esbe már belefoglalhatják.

“Ki tudja, hogy akkor még mindig versenyezni fogok-e. 2023-ra nem jön minimális súlyra vonatkozó szabály – szóval boldog vagyok.”

- Hirdetés -