2022. december 09. 13:58
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapSuperbikeBautista: Nem volt veszítenivalóm, ezért megpróbáltam

Bautista: Nem volt veszítenivalóm, ezért megpróbáltam

- Hirdetés -

A Superbike-világbajnok Álvaro Bautista két győzelemmel zárta kiemelkedő szezonját Ausztráliában.

Álvaro Bautista volt az egyetlen a 22 versenyző közül, aki slick gumikon kezdte meg a Superpole futamot a száradó pályán, azonban az első körben az első helyről a 16. helyre esett vissza. A következő kilenc körben a spanyol megmutatta, hogy miért is világbajnok: szépen lassan áthámozta magát a mezőnyön, és végül elsőként ért célba.

“Ez az én döntésem volt.” – mondta Bautista a kockázatos gumiválasztásról.

- Hirdetés -

“A csapatnál ugyan nem jegyezte meg senki, de biztosan azt hitték, elment az eszem” – vigyorgott a Ducati sztárja.”

- Hirdetés -

“Szerencsére kellő tapasztalattal rendelkezem ezen a pályán, ahogyan az ilyen körülmények ismerősek még azokból az időkből, amikor a MotoGP-ben versenyeztem. A pálya még a sok eső után nagyon gyorsan fel tud száradni – és ez így is történt. Nagyon büszke vagyok, de tény, hogy volt kockázat abban, amit csináltam.”

“Amikor kijöttem a bokszból, azt hittem, hogy kevesebb víz van a pályán egyébként. Rinaldi mögött haladtam, és csapta rám a vizet, akkor azt mondtam magamnak: “A fenébe”. A rajtrácson azt mondtam a csapatfőnökömnek, Giuliónak, hogy váltsunk száraz beállításra. Megkérdezte, hogy biztos vagyok-e benne, mert hát minden vizes volt, és kérdezte, hogy látom-e. Azt mondtam, “bízzon bennem, váltson száraz beállításra”. Elfogadta. A rajtrácson várakozva már kétségeim voltak. Elmondta, hogy három gumiabroncs van: eső, intermediate és slick. Hirtelen nem tudtam, mit tévő legyek – kevésbé vizes aszfaltra számítottam. Azt tanácsolta, hogy előre menjen az esőgumi, hátulra pedig intermediate, ez lett volna a biztonságos megoldás. Én azonban nem vagyok gyors egy köztes eszközzel. Láttam, hogy az egyenes középen már felszáradt a pálya. Ezért kockáztattam, és úgy döntöttem, hogy a slickeket választom. Megkérdezte: “Biztos vagy benne? Azt mondtam: “Igen! Biztos vagyok benne. Tuti, hogy akkor mindenki őrültnek tartott.”

“Bíztam a motoromban. Ha még nem dőlt volna el a világbajnokság, akkor a biztos megoldást választottam volna. De nem volt vesztenivalóm, ezért megpróbáltam.”

 

- Hirdetés -