szerda, október 5, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapUncategorizedJöhet az új Kawasaki 2024-ben?

Jöhet az új Kawasaki 2024-ben?

Jonathan Rea egyik kérése az volt szerződése aláírása előtt, hogy a Kawasakinak kell valami pluszt nyújtania. 2024-ben jöhet az új ZX-10RR?

- Hirdetés -

Mielőtt Jonathan Rea szerződését a Kawasakival további két évvel, a 2024-es szezon végéig meghosszabbították volna, a felek között szükség volt némi egyeztetésre. Az, hogy a 35 éves versenyző folytatni akarja, és továbbra is éhes a sikerekre, hamar nyilvánvalóvá vált. Rea számára a legfontosabb kérdés az volt, hogy a Kawasaki milyen technikai fejlesztéseket tervez a következő években.

A japán márka akkoriban jelentette be a ZX-10RR-hez kapcsolódó fejlesztéseket. Most kiszivárgott Japánból: jövőre lesz egy új homologizációs modell, majd 2024-ben egy új motor – áll a Speedweek.com hasábjain.

- Hirdetés -

A Kawasaki legutóbb 2021-ben hozott egy új homologizációs modellt, amelynek motorja 15.100-as fordulatszámon pörgött. Mivel azonban a FIM ezt a ZX-10RR-t nem minősítette újnak, ezért a Superbike-világbajnokságon szereplő összes Kawasaki-motor jelenleg csak maximum 14.600-as fordulatszámon üzemelhet.

Ezzel a Kawasaki jócskán lemaradt a riválisoktól. A Ducati Panigale V4R jelenleg 16.100 fordulat/perc meghatározott maximális fordulatszámmal rendelkezik, ami a Honda CBR1000RR-R esetén 15.600 fordulat/perc, a BMW M1000RR-nál 15.500 fordulat/perc, a Yamaha R1 pedig 14.950 fordulat/perc. Ezért a japán gyártó sokat dolgozott a futóművön, az agilitáson, az aerodinamikán, a mechanikai tapadáson és az elektronikán, hogy lépést tartson az erős konkurenciával.

Annak érdekében, hogy a jövőben egyértelmű legyen, mi számít új motornak, az idei technikai szabályzatban pontos meghatározások találhatók.

“Nagyon fontos számunkra, hogy Jonathan velünk folytassa a Superbike-világbajnokságban” – hangsúlyozta Steve Guttridge, a Kawasaki európai versenyigazgatója a SPEEDWEEK.com-nak. “Lehetővé teszi számunkra, hogy folytassuk az utunkat. Folyamatosan fontolgatjuk a Ninja ZX-10RR fejlesztésének lehetőségeit – mert azért vagyunk itt, hogy nyerjünk. A Kawasaki mérnökei szorosan együttműködnek a Kawasaki Racing Team-mel, és minden nap felmérik, hogyan lehet javítani a jelenlegi és jövőbeli teljesítményt. Arról van szó, hogyan tudunk megfelelni Jonathan Rea és Alex Lowes igényeinek”.

Mindkettőjük legnagyobb kívánsága: nagyobb motorteljesítmény.