Toprak Razgatlıoğlu szívéhez nagyon közel áll a Magny-Cours-i pálya, ám tavalyi veszélyes bukása után némileg nyugtalanul várja a hétvégi fordulót. A török pilóta emellett arról is beszélt, bajnoki ellenfele, Nicolò Bulega mennyit fejlődött tavalyról idénre.
A hétvégén a Superbike-világbajnokság visszatér hosszú nyári szünete után: a mezőny Magny-Cours-ba látogat. A franciaországi pályán ugyan kilenc győzelemmel Jonathan Rea a rekordtartó, de az elmúlt években már Toprak Razgatlıoğlu uralkodott itt. A török pilóta első nagy sikerét is ezen a pályán aratta, amikor megnyerte első Superstock 600-as Európa-bajnoki viadalát. Az első két Superbike-vb-futamgyőzelmét is itt szerezte 2019-ben, ráadásul a tizenhatodik helyről rajtolva. Az azóta eltelt négy évben pedig további hat első és két második helyet gyűjtött be. Tavaly azonban még a rajtrácsig sem jutott el, mivel pénteken egy nagyon szerencsétlen bukás áldozata lett.
Rea sikított Razgatlıoğlu bukásánál, szerinte könnyen „katasztrofális következményei” lehettek volna
Razgatlıoğlu a második szabadedzésen Garrett Gerloff mögött motorozott, amikor a tempós 14-es kanyar kijáratában elveszítette az uralmat a motorja felett. A gép a következő, 15-ös kanyaron át kicsúszott a bukótérbe, a 27 éves pilóta teste viszont jobbra indult el, és nekicsapódott a gumifal szélének. Az esés után a saját lábán hagyta el a helyszínt, de természetesen elvitték kivizsgálásra a pálya orvosi központjába.
Először még arról volt szó, hogy zúzódásokkal megúszhatja az esetet. Azonban később, már a kórházban kiderült, hogy légmell alakult ki nála, ami miatt nemcsak a Magny-Cours-i fordulót, hanem a cremonai versenyhétvégét is ki kellett hagynia. Ráadásul mindez a bajnoki versenyfutást is szorosabbá tette, és végül így török pilóta csak a szezonzárón ünnepelhetett. Mindez persze a mostani fordulóra készülve is eszébe jutott – még úgy is, hogy azon a helyen, ahová tavaly becsapódott, idén már air fence-ek, azaz energiaelnyelő elemek kapnak helyet.
😱 L'accident effrayant de Toprak Razgatlioglu à Magny-Cours ! Heureusement plus de peur que de mal pour le Turc, qui s'en tire avec un pneumothorax léger et une contusion au dos.
Suivez la saison de Superbike en intégralité sur Eurosport #FrenchWorldSBK pic.twitter.com/qO0tGuv3Q2
— Eurosport France (@Eurosport_FR) September 7, 2024
„A Magny-Cours a kedvenc pályám. Hihetetlen élmény volt, amikor 2014-ben itt nyertem az első [Superstock 600-as] versenyemen, mert nem ismertem a pályát, csak a hétvége során tanultam meg. Az a győzelem felejthetetlenné tette számomra azt a hétvégét – tekintett vissza Razgatlıoğlu. – Tavaly viszont elestem, és az egy súlyos bukás volt, ami miatt nem tudtam folytatni a hétvégét. Kicsit ideges vagyok emiatt. Talán nem kellene száz százalékot adnom abban a kanyarban, inkább lassítanom kellene ott egy kicsit. De összességében továbbra is szeretem a pályát, Magny-Cours még mindig a kedvenc versenyhelyszínem.”
Ahogy tavaly, Razgatlıoğlunak idén is Nicolò Bulega a legfőbb bajnoki ellenfele, jelenleg csupán 26 pont az előnye vele szemben a tabellán. A török motoros pedig szívesen elismeri, hogy Bulega idén nagyobb kihívás elé állítja. „Sokat fejlődött idénre, már jobban ismeri a motorja potenciálját. Nyugodtabban motorozik, kiváló a tempója, jobb, mint tavaly – dicsérte vetélytársát. – Azt is jobban érti, hogy melyik keverék felel meg neki. Minden versenyhétvégén nagyon erős. Ha mi nem küzdenénk ellene, egyedül lenne az élen. Ha így folytatjuk, a bajnokság valószínűleg Jerezben [a szezonzárón] dől majd el. De a motorsportban bármi megtörténhet: műszaki probléma, bukás, bármilyen dolog előfordulhat bármelyikünkkel.”
Bulega változásokat szeretne motorján, Bautista sok mindent kipróbált az új Ducatin