Jonathan Rea erősen kritizálta a közvetítő televíziós társaságot, amiért ismételték Toprak Razgatlıoğlu hatalmas bukását. Az északír pilóta szerint vetélytársa aránylag olcsón megúszta a magny-cours-i esést. Razgatlıoğlu pedig elárulta, hogy tervei szerint mikor fog visszatérni.
Toprak Razgatlıoğlu nem tudta meghosszabbítani a tizenhárom futamosra nyúlt győzelmi szériáját Magny-Cours-ban. A török pilóta számára ugyanis már pénteken, a második szabadedzésen véget ért a Superbike-világbajnokság franciaországi fordulója. A gyakorlás elején elveszítette a kontrollt a motorja felett a gyors 14-es kanyar kijáratában. A BMW a következő, 15-ös kanyaron át kicsúszott a bukótérbe, a 27 éves pilóta teste viszont jobbra indult el, és nekicsapódott a gumifal szélének.
😱 L'accident effrayant de Toprak Razgatlioglu à Magny-Cours ! Heureusement plus de peur que de mal pour le Turc, qui s'en tire avec un pneumothorax léger et une contusion au dos.
Suivez la saison de Superbike en intégralité sur Eurosport #FrenchWorldSBK pic.twitter.com/qO0tGuv3Q2
— Eurosport France (@Eurosport_FR) September 7, 2024
Hosszas vizsgálatok után péntek este derült ki, hogy emiatt légmell alakult ki nála, így a versenyhétvége további részében már nem ülhetett motorra. Ennek ellenére Jonathan Rea úgy gondolja, hogy vetélytársa még aránylag „olcsón” megúszta az esetet. A hatszoros világbajnok – aki az első futamon aztán szintén megsérült, és vasárnap ő sem tudott rajthoz állni – szerint arra a bizonyos falra szükség van, de a közvetítő televíziós társaság munkájában talált kivetnivalót.
Eldőlt, hogy az óriásit bukó Razgatlıoğlu motorra ülhet-e a magny-cours-i forduló további részében
„Nem tudom, miért döntött úgy a TV, hogy újra megmutatja – mondta Rea a GPOne.com beszámolója szerint. – Minden évben sokat beszélgetünk arról a helyről. De ott kell lennie egy falnak, mert különben a motorok visszacsúszhatnának a pályára, és elüthetnének valakit.”
„Toprak azonban nekiütközött a falnak, és ha más szögben találja el, akkor annak katasztrofális következményei lettek volna – jelentette ki. – Épp felvettem a sisakomat, majd felnéztem és megláttam a tévéképernyőn [a bukást]. Sikítottam, tényleg szörnyű volt. De szerencséje volt, hogy az oldalával ütközött neki a falnak, nem pedig a fejével. Engem a szerelőimnek kellett egy kicsit megnyugtatniuk, mondván, hogy ne aggódjak, mert jól van, felkelt. Nem értem, miért kell ilyesmit megmutatniuk az edzés közepén, amikor utána még vissza kell mennünk a pályára. Ez elég nagy hülyeség volt a rendező részéről.”
Rea elmondása szerint sajnos akár máshol is megtörténhetett volna. „Sok pályán van ilyen helyzet – elemezte a körülményeket. – A mi [a Superbike-vb] és a MotoGP motorjai is nagyon gyorsak most már, de a pályák nem lettek nagyobbak. És ha megnézzük a körrekordokat, mindenki folyamatosan csak gyorsabban akar lenni. Ráadásul a Pirelli is gyorsabbá akarja tenni a gumikat. Mindent előrébb mozgatnak, de a korlátokat nem viszik hátrébb.”
Mégsem ússza meg a Superbike-vb, a MotoGP új szabályai miatt lassítaniuk kell a motorjaikat
Rea úgy gondolja, hogy air fence modulok kihelyezésével meg lehetne akadályozni az ilyen komoly sérüléseket. „Biztos vagyok benne, hogy egy raktárból kapnának párat” – ironizált az északír pilóta. Az „air fence modulok” kifejezés olyan felfújható energiaelnyelő alkalmatosságokat takar, amelyeket a pályák mellett megtalálható kemény dolgok (mint például egy korlát) elé helyeznek. Viszont a Razgatlıoğlu által eltalált falnál nem voltak ilyenek, csak némi párnázás rajta.
Egyébként nemrég Razgatlıoğlu elárulta, hogy a tervei szerint mikor fog visszatérni. „Remélem, hogy két hét múlva Cremonában már újra pályán leszek – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Még lesznek vizsgálatok, ellenőrzések, de szerintem rendben leszek.”