back to top
2024. október 14. 13:10
KezdőlapSuperbikeRea sikított Razgatlıoğlu bukásánál, szerinte könnyen „katasztrofális következményei” lehettek volna

Rea sikított Razgatlıoğlu bukásánál, szerinte könnyen „katasztrofális következményei” lehettek volna

Jonathan Rea erősen kritizálta a közvetítő televíziós társaságot, amiért ismételték Toprak Razgatlıoğlu hatalmas bukását. Az északír pilóta szerint vetélytársa aránylag olcsón megúszta a magny-cours-i esést. Razgatlıoğlu pedig elárulta, hogy tervei szerint mikor fog visszatérni.

Toprak Razgatlıoğlu nem tudta meghosszabbítani a tizenhárom futamosra nyúlt győzelmi szériáját Magny-Cours-ban. A török pilóta számára ugyanis már pénteken, a második szabadedzésen véget ért a Superbike-világbajnokság franciaországi fordulója. A gyakorlás elején elveszítette a kontrollt a motorja felett a gyors 14-es kanyar kijáratában. A BMW a következő, 15-ös kanyaron át kicsúszott a bukótérbe, a 27 éves pilóta teste viszont jobbra indult el, és nekicsapódott a gumifal szélének.

Hosszas vizsgálatok után péntek este derült ki, hogy emiatt légmell alakult ki nála, így a versenyhétvége további részében már nem ülhetett motorra. Ennek ellenére Jonathan Rea úgy gondolja, hogy vetélytársa még aránylag „olcsón” megúszta az esetet. A hatszoros világbajnok – aki az első futamon aztán szintén megsérült, és vasárnap  ő sem tudott rajthoz állni – szerint arra a bizonyos falra szükség van, de a közvetítő televíziós társaság munkájában talált kivetnivalót.

Eldőlt, hogy az óriásit bukó Razgatlıoğlu motorra ülhet-e a magny-cours-i forduló további részében

„Nem tudom, miért döntött úgy a TV, hogy újra megmutatja – mondta Rea a GPOne.com beszámolója szerint. – Minden évben sokat beszélgetünk arról a helyről. De ott kell lennie egy falnak, mert különben a motorok visszacsúszhatnának a pályára, és elüthetnének valakit.”

„Toprak azonban nekiütközött a falnak, és ha más szögben találja el, akkor annak katasztrofális következményei lettek volna – jelentette ki. – Épp felvettem a sisakomat, majd felnéztem és megláttam a tévéképernyőn [a bukást]. Sikítottam, tényleg szörnyű volt. De szerencséje volt, hogy az oldalával ütközött neki a falnak, nem pedig a fejével. Engem a szerelőimnek kellett egy kicsit megnyugtatniuk, mondván, hogy ne aggódjak, mert jól van, felkelt. Nem értem, miért kell ilyesmit megmutatniuk az edzés közepén, amikor utána még vissza kell mennünk a pályára. Ez elég nagy hülyeség volt a rendező részéről.”

Rea elmondása szerint sajnos akár máshol is megtörténhetett volna. „Sok pályán van ilyen helyzet – elemezte a körülményeket. – A mi [a Superbike-vb] és a MotoGP motorjai is nagyon gyorsak most már, de a pályák nem lettek nagyobbak. És ha megnézzük a körrekordokat, mindenki folyamatosan csak gyorsabban akar lenni. Ráadásul a Pirelli is gyorsabbá akarja tenni a gumikat. Mindent előrébb mozgatnak, de a korlátokat nem viszik hátrébb.”

Mégsem ússza meg a Superbike-vb, a MotoGP új szabályai miatt lassítaniuk kell a motorjaikat

Rea úgy gondolja, hogy air fence modulok kihelyezésével meg lehetne akadályozni az ilyen komoly sérüléseket. „Biztos vagyok benne, hogy egy raktárból kapnának párat” – ironizált az északír pilóta. Az „air fence modulok” kifejezés olyan felfújható energiaelnyelő alkalmatosságokat takar, amelyeket a pályák mellett megtalálható kemény dolgok (mint például egy korlát) elé helyeznek. Viszont a Razgatlıoğlu által eltalált falnál nem voltak ilyenek, csak némi párnázás rajta.

Egyébként nemrég Razgatlıoğlu elárulta, hogy a tervei szerint mikor fog visszatérni. „Remélem, hogy két hét múlva Cremonában már újra pályán leszek – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Még lesznek vizsgálatok, ellenőrzések, de szerintem rendben leszek.”

Bemutatkozik a Superbike-világbajnokság egyik új helyszíne