Marc Márquez érdeklődéssel figyeli a riválisok motorjait is. Ezek közül a KTM az, amelyet a legkevésbé ért.
Az RC16-os a MotoGP-rajtrács legújabb motorja, miután a KTM 2017-ben debütált a királykategóriában. Az osztrák gyártó jelenleg négy motorral képviselteti magát a mezőnyben. Bár 2019-ben még a mezőny végén volt, rá egy évre már futamokat tudott nyerni. A 2021-es szezon után már öt győzelem állt a KTM-esek neve mellett.
Az RC16-os alapvetően tér el technikailag a többi géptől. Ez az egyetlen, ami acélváz köré épült, illetve szintén az egyetlen az úgynevezett WP felfüggesztéssel. Marc Márquez, Binder mögött haladva, meg is figyelte ezt a rendkívül másmilyen motort.
„Ezt értem a legkevésbé” – fogalmaz elgondolkozva Márquez. „Értem (Enea) Bastianini alatt a Ducati működését. Értem a többi riválisét is. De a KTM-esek, legalábbis Binder esetében, minden kört máshogy csinálnak. Egy körben a kanyarbemenet volt nagyon gyors, a másikban meg ahogy kigyorsított onnan. Szóval ezt még értelmeznünk kell. Főleg Binder esetében. De jó benne az erőforrás, az biztos. Főleg a verseny végén voltak nagyon gyorsak.”
Eleve érdekes volt a Katari Nagydíj végeredménye, amely során a tavalyi Ducatival Bastianini verte az idei gyári gépeket. Küzdött a vb-címvédő Fabio Quartararo is. Márquez szerint Katar túl különleges pálya konklúziók levonásához.
„Eleve ez az első verseny, ráadásul Katarban. Így nem nagyon tudunk következtetéseket levonni ebből. Egyébként se tudnánk, pláne úgy, hogy a szezonnyitót Katarban rendezik. Itt mindig elég más eredményeket láthatunk. Tavaly például gyors volt itt Maverick (Viñales) és Johann (Zarco) is, aztán a szezon többi részében nem igazán. Bastianini és Pol viszont biztosan esélyesek lesznek később is a jó eredményekre.„