back to top
2024. október 30. 11:28
KezdőlapSuperbikePiros-kék, kék-fehér: Bemutatták a Yamaha WSBK-gépeit

Piros-kék, kék-fehér: Bemutatták a Yamaha WSBK-gépeit

Tavaly a Yamaha mindent vitt a 2021-es Superbike-világbajnoki szezon során. Most bemutatták azt a motort, amivel a csúcson maradnának.

A tavaly világbajnoki címet szerző, idén egészen pontosan Pata Yamaha with Brixx WorldSBK néven futó istálló a napokban bemutatta azokat a hivatalos színeket, amelyekbe motorjuk öltözni fog a 2022-es szezon során. A versenyzők a tavalyi évhez hasonlóan idén is Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli lesznek majd.

Külsőre messze a leglátványosabb átalakulás az, hogy Razgatlıoğlu R1-esén immáron az egyes rajtszám díszeleg, miután tavaly 13 futamgyőzelmével és összesen 29 dobogójával megszerezte a világbajnoki címet. Az istálló tavaly az egyéni világbajnokot is adta tehát Razgatlıoğlu személyében, de övék volt a gyártói és a csapatbajnoki cím is. A cél tehát a mesterhármas megvédése, amelynek érdekében alakult a motor, a futómű, valamint az elektronika is.

A Pata Snack immáron hetedik éve az istálló névadó szponzora. Tavalyhoz hasonlóan ismét ott lesz a Brixx pénzügyi előrejelző szoftvercég, ők adják a kék mellett a piros színt a motorra.

A csapattagok gondolatai a bemutató kapcsán

Paul Denning csapatfőnök:Örömömre szolgál, hogy bemutathatjuk a motor új színeit. Az idei év különleges lesz, hiszen mi vagyunk a címvédők, de a célunk ugyanaz. A legjobbat nyújtani, arra koncentrálni, amit irányítani tudunk, és maximalizálni a teljesítményünket. Toprak és Loka is keményen dolgozott a tél folyamán, a mérnökeink, valamint a Pata Yamaha with Brixx WorldBSK mindent megtett a tél folyamán a sikerért. Mindent megteszünk, hogy 2022-ben újabb címvédéssel képviseljük partnereinket és a márkát.

Toprak Razgatlıoğlu: „A csapatom hihetetlen munkát végzett a tél folyamán, és élveztem az összes fejlesztés tesztelését! Az új R1 WorldSBK elképesztően jól néz ki, és készen állunk az új szezonra. A cél idén sem változott: futamgyőzelmekért harcolni minden egyes alkalommal. A szezonkezdésig megpróbálunk meg többet dolgozni és javítani is a csomagunkon.

Andrea Locatelli: „Nagyon izgatott vagyok, hogy újra versenyezhetek! Ez a második szezonom a WSBK-ban, valamint egyben az istállónál is, így most mindenképp magasabb céljaink vannak. A cél a nagyobb tapasztalattal is az, hogy minden egyes edzésen javuljunk, hogy minden hétvégén a dobogóért harcolhassunk. Jó lenne nyerni 2022-ben, mert ez fontos nekem és a csapatnak is. Tavaly olyan csodálatos szezonunk volt, de készen állok a következő lépésre. A 2022-es Yamaha R1 WorldSBK remekül néz ki, új színeket kapunk a motoron, de van néhány új fejlesztés és alkatrész is, amelyeket a téli tesztek során próbáltunk ki. A csapat fantasztikus munkát végzett a motoron, annak érdekében, hogy még jobbak lehessünk. Alig várom a szezonkezdetet!

Bemutatkozott a legjobb független is

Ők adták a világbajnokot, ők lettek a legjobb gyártó, ők lettek a legjobb csapat, naná, hogy a legjobb független istálló is Yamaha R1-eseken versenyzett 2021-ben! Most az ő motorjukat is leleplezték, az istálló pedig idén már hivatalosan GRT GYTR Yamaha néven indul majd a 2022-es szezonban.

Gerloff többször dobogóra állhatott, az amerikai célja a legjobb független versenyzőként idén már a győzelem. Csapattársa, a japán Kohta Nozane úgy hozott sok erős pontszerző eredményt, hogy a pályák többségét még csak nem is ismerte, így pedig tőle is többet várhatnak majd idén.

A GRT-sek várakozásai

Garrett Gerloff: „Annyira örülök, hogy csak 24 órát kellett várnom az új motorok első bemutatója és a nagyközönségnek való bemutatása között! Ennél tovább nem tudtam volna titokban tartani! A színösszeállítás és a grafika hihetetlen, felülmúlták önmagukat. Nagyon izgatottan várom, hogy a teszteken, majd pedig versenyeken is pályára gurulhassak az új motorral. Egyelőre még a felkészülés zajlik, hogy a lehető legjobb formánkban érkezhessünk Aragóniába. Addig viszont már csak két hét van. Alig várom az új kezdetet a csodálatos csapatommal!

Kohta Nozane: „Nem hazudtam, amikor azt mondtam, hogy az új motorokra és bőrruhákra mindenképpen érdemes várni! Végre elindultunk az új GRT GYTR csapattal, és ennél jobb már nem is lehetne. Készülünk a 2022-es szezon kezdetére, és szeretném bebizonyítani, hogy mire vagyok képes az újoncidény után.