Nem az első volt a hétvégén, hogy Marc Marquez hatalmas hátrányból küzdötte vissza magát az elejébe. Különösen a kisebb kategóriákban halmozta ezeket az őrült nagy felzárkózásokat, amelyekből talán csak a boxutcás rajt nem fordult elő. Mint az ismeretes, Austinban a kilencedik helyről egészen az utolsóig csúszott vissza a rajtnál, ahonnan végül a 6. helyig kapaszkodott fel. Sérülésből visszatérve egy ilyen szoros mezőnyben ez önmagában nagy szó, de azért van még pár említésre méltó a múltból.
Portugália, 2010 (125cc)
Akinek nem tűnt volna fel az azt megelőző 9 győzelme a szezonban, az itt jegyezhette meg hosszútávra a spanyol nevét. Már eleve furcsa anomália, hogy 9 futamgyőzelme van, míg legfőbb vetélytársainak fejenként 3, ennek ellenére mindkettejüknek volt még esélye a világbajnoki címre. A Portugál Nagydíj akkor a szezon utolsó előtti helyszíne volt Estorilban, és a futamot félbeszakították a leeső eső miatt. Bár a pálya részben felszáradt az újraindításra, Marquez a rajtrácsra sem ért fel, miután a kivezető kör utolsó kanyarjában eldobta a motort. Ezt követően rohanás a boxba, gyors szerelés (hiszen tartalékmotor csak a királykategóriában van), majd irány vissza! Azonban mivel addigra bezárt a box, így csak a mezőny végéről indulhatott a 9 körös futamon. Nem akadályozta ez meg abban, hogy már az első kanyarig több, mint 10-et előzzön, és pillanatok alatt visszaért az élmezőnybe. A vb-cím szempontjából sorsdöntő versenyen nem érte be annyival, hogy előnyben érkezzen az utolsó futamra, ő nyerni akart. Az utolsó körben a végig magabiztosan vezető Terolt is megelőzve megnyerte a futamot, és már csak matematikailag behozható előnyre tett szert a világbajnokságban. Bár a címet csak egy héttel később ünnepelhette, de lélektanilag talán már itt eldőlt. A futam a MotoGP Facebook oldalán teljes egészében visszanézhető.
Ausztrália, 2011 (Moto2)
Egy 38 fős mezőnyben a rajtrács végére száműzni komoly büntetés. Marc Marquez a szabadedzésen elkövetett óriási hibájáért (a levezető körben belerongyolt ellenfelébe) ezt a büntetést kapta, miközben első középsőkategóriás szezonjában a bajnoki címre törekedett. Az önmagában megér egy felzárkózás történetet, hogy három nullázással indította a szezont, de már pontelőnnyel érkezett Phillip Island-be. A futamon végül a harmadik helyig kapaszkodott fel, míg legfőbb vetélytársa, Stefan Bradl második lett. A történetet ismerjük, Marquez egy héttel később megsérült (ez köszönt vissza tavaly és idén is), és így Bradl könnyedén húzta be a bajnoki címet, de ez a futam még a 125-ösnél is nagyobb felzárkózás volt.
Japán, 2012 (Moto2)
Már-már amatőr hibának is fel lehet fogni, hogyha egy versenyző elfelejteni egyesbe tenni a váltót a rajt előtt. Marquez persze gyorsan kapcsolt, de az első soros rajthelyből addigra 24. hely lett. Ez se tartott persze sokáig, a következő pillanattól kezdve gázolt át a mezőnyön. Szezonbeli nyolcadik sikerével óriási lépést tett a Moto2-es világbajnoki címe felé, melyet később meg is nyert.
Valencia, 2012 (Moto2)
Tétje már nem volt a futamnak, hiszen a vb-cím korábban eldőlt. Ennek ellenére ezúttal si egy szabadedzésen történt affér után a rajtrács végére száműzték. Ezúttal viszont az esős Valenciában játszi könnyedséggel előzte ellenfeleit. Nem meglepő módon győzelemmel koronázta meg a szezont, és lépett fel a királykategóriába. A Dorna ezt a futamot is nyilvánosan elérhetővé tette.
Franciaország, 2014 (MotoGP)
Marquez legdominánsabb szezonkezdését 2014-ben mutatta be. Ekkor az első 10 futamon nem talált legyőzőre, pedig Le Mans-ban alaposan megnehezítette a dolgát. Ekkor az első körben egy apróbb hiba miatt leszaladt a pályáról, és visszaesett a 10. helyre. Aztán viszont egyesével levadászta ellenfeleit, és folytatta elképesztő sorozatát.
Hollandia, 2021 (MotoGP)
Tavaly Assenben nem az élmezőnyben folyó küzdelmeknél láttuk Marquezt, mégis egy az elmúlt hétvégéhez hasonló produkciót mutatott. Ekkor az időmérőn is gyengén szerepelt, hiszen csak a 20. helyről kezdhette a futamot. Pályafutása leggyengébb rajthelyéről a szokásos módon kezdett felkapaszkodni, és végül a 7. helyen zárta a futamot, ami ismerve a mostani mezőny szorosságát kifejezetten említésre méltó dolog. Összességében 13 helyet javított, ebből 8-at az első körben.
USA, 2022 (MotoGP)
A sort egyelőre Austin zárja, ahol még az első kanyarba is utolsóként volt kénytelen befordulni. Sok kérdés felmerülhet az emberben, de összességében elég a számokra ránézni, hogy a 24. helyről egészen a 6.-ig kapaszkodott fel. Megelőzte többek között a világbajnoki címvédőt, és az idei három futamgyőztes pilótából kettőt, nem mellesleg sérülés után egyből legjobb Hondásként zárt.