A Pirelli az elmúlt években főleg a hátsó gumikkal foglalkozott, most saját elmondása szerint alternatívákat szeretnének nyújtani a mezőnynek elöl is.
A Superbike-világbajnokság első hétvégéjén, Aragóniában Álvaro Bautista megnyerte a szezon első sprintfutamát, majd ezt követően a második főversenyt is. Jonathan Rea-é volt még a legelső futam, mögöttük pedig mindháromszor Toprak Razgatlıoğlu zárt.
Ezzel jelenleg összetettben Bautista vezet. A spanyol a 2019-es doningtoni versenyhétvége óta nem volt ebben a pozícióban.
A Pirelli az emlegetett 2019-es szezon óta rengeteget foglalkozott a hátsó gumik összetételével. 2020-ban érkezett az SCX kódnevű hátsó gumi, amit eredetileg a 10 körös Superpole-versenyekre terveztek, de az elmúlt mintegy 18 hónapban a csapatok képesek voltak optimalizálni ezek teljesítményét a teljes versenytávra. A 2022-es évre a Pirelli megszabadult a régi kvalifikációs abroncstól, és azt a Superpole-ra, valamint sprintversenyre egyaránt tervezett SCQ abronccsal váltotta fel.
Assenbe érkezve most a gumigyártó további opciókat szeretne kínálni a mezőny istállóinak. csak éppen most már elöl.
A Pirelli az alap első gumiabroncs, a lágy SC1 mellé két tesztkeveréket is hoz magával Assenbe. Az A0674-et tavaly Jerezben és Portimaóban, valamint idén Aragóniában is kipróbálhatták már. A célja ezeknek a kanyarok bejáratán, illetve azok közepén nyújtott jobb tartás biztosítása volt.
Az A0843-as gumiabroncs versenyhétvégén Assenben debütál. A konstrukciója ennek szinte teljesen ugyanaz, mint amit az A0674-esnél láthatunk, azonban ennek eltér a futófelülete. A Pirelli megfogalmazása szerint „jobb mechanikai ellenállást és kopásvédelmet biztosít az olyan pályákon, mint ez, amelyek extrém módon igénybeveszik az abroncsokat.„
Assen az első gumiabroncsok számára az egyik legnagyobb kihívást nyújtja a versenynaptár összes pályája közül, ezeknek ugyanis tartást kell nyújtaniuk a pályán egyaránt jelenlévő gyors és jóval lassabb tempójú kanyarokban is. A hátsó gumik esetében ezen a hétvégén az egyetlen fejlesztési opció az SCQ. Az SC1 és SCX opciók azoknak a gumiknak a „standard” változatai, amelyeket az elmúlt szezonban, valamint Aragóniában is használtak.