A MotoAmerica közleményt adott ki Danilo Petrucci virginiai bukása kapcsán, amikor a személyzet nem siette el, hogy az olasz versenyző segítségére siessen.
Pillanatokkal azután, hogy a második futam kockás zászlójánál a harmadik helyet szerezte meg, Petrucci 280 km/h sebességgel bukott. Az esést „pályafutása egyik legsúlyosabb” baleseteként írta le. Az incidens az olasznak „többszörös égési sérüléseket, vérömlenyt és egy mély vágást okozott a bokáján.”
— Danilo Petrucci (@Petrux9) May 23, 2022
A legmegdöbbentőbb azonban Petrucci nyilatkozata volt, miszerint „több mint két percig feküdt segítség nélkül, hallva a mellettem elhaladó motorokat, amíg magamtól fel nem [álltam] és egyedül nem mentem az orvosi központba.„
Mi történt a szervezők szerint?
TV-felvételeken látszott, hogy Petrucci a célba érkezés után körülbelül egy perccel a balesetből gyalogosan távozott. Az események pontos lefolyása és az, hogy mikor kapott először orvosi segítséget, még mindig nem tisztázott. Az esetet a kamerák sem rögzítették.
Így a MotoAmerica szervezői kedden megbeszélést tartottak a baleset tényeinek tisztázására, ami után az alábbi közleményt adták ki:
„Sajnos maga a baleset kamerán kívül történt. A versenyigazgatóság szemtanúja volt a bukás végének, és azonnal cselekedett. Ennek megfelelően sárga figyelmeztető zászlót helyeztek ki. Ekkorra a nyolcadik helyezett Ashton Yates már áthaladt a célvonalon, 27 másodperccel Petrucci mögött. Körülbelül 17 másodperccel később a versenyirányítás láthatta, hogy Petrucci talpon van, és úgy tűnik, nem sérült meg súlyosan. Bár Petrucci balesete a versenypálya egy gyors szakaszán történt, ez egy olyan terület is, ahol a MotoAmerica futamai közül a legtöbb a bukás. A megcsúszó Petrucci egy könnyű szponzortáblának is nekicsapódott, amely ennek következtében megadta magát, ahogyan azt tervezték.
Petrucci felállt és továbbment, és addig állt a pálya mellett, amíg úgy nem ítélte meg, hogy biztonságosan át lehet menni az aszfalcsíkon. Ezután a MotoAmerica munkatársai fogadták, és egy járművel a pálya melletti orvosi központba kísérték, amely mintegy 200 méterre volt az incidens helyszínétől. Ekkor nagyjából három perc telt el, és Petruccit ellátták a sérülései miatt.”
„A részletekre való odafigyelés a legfontosabb, ha a biztonságról van szó, és a versenyzőink biztonsága az első számú prioritásunk” – mondta Wayne Rainey, a MotoAmerica elnöke. „A MotoAmerica nyolcéves fennállása alatt még soha nem hanyagoltunk el egyetlen olyan versenyzőt sem, aki megsérült volna.
„Tisztelem Danilot (Petrucci) és az ő biztonságát, valamint minden versenyzőnk biztonsága a legfontosabb. Soha nem fogjuk lekicsinyelni egy versenyző sérülését, sem a megtörtént incidenssel kapcsolatos nézeteit. Gyorsabban kellett volna Danilohoz érnünk, és megvizsgáljuk az esetet, szükség esetén változtatásokat fogunk eszközölni.
„A helyzetet tovább nehezítette, hogy bár a baleset a kockás zászló után történt, a pálya még mindig tele volt, a versenyzők még mindig gyorsan mentek, így a pályamunkások mozgósítása nehezebbé vált.
„Ráadásul a versenyigazgatóság nagy hangsúlyt fektet arra, hogy mit látnak egy versenyző cselekedeteiből egy incidenst követően. Petrucci a saját erejéből állt fel és sétált, és ez ez csökkenti a reakció gyorsaságát.
„Reméljük, hogy Danilo sérülései gyógyulnak és jobban érzi magát. És alig várjuk, hogy találkozzunk vele a Road Americán.”
Hogy látja Petrucci a hétvégi eseményeket?
A MotoGP-ből a tavalyi szezon végén kiszorult Petrucci a Dakar szakaszgyőzteseként írt történelmet. Ezután a 2022-es szezonban a MotoAmerica Superbike osztályban újabb új kihívások elé nézett.
Petrucci álomszerűen kezdte amerikai karrierjét Texasban, majd a Road Atlanta-i futamokon zsinórban három győzelmet aratott. Az olasz azonban ideges lett, amikor a második futam előtt egy áramszünet miatt a motorja felforrt:
„Egyszerűen kínos, ami ma történt. 25 évnyi versenyzés alatt még sosem láttam, hogy azért állítják le a versenyt, mert a pálya kameráinak nincs áram. Több mint 5 percet álltunk a rajtrácson, és a motorunk szinte felrobbant, mert a víz felforrt.”
A bukásáról is beszélt, Instagram oldalán osztotta meg, mi történt vele tulajdonképpen.
„280 km/h-val buktam a célvonal után, ami egy hatodik sebességes kanyarban történt, hogy elkerüljem egy másik versenyző érintését” – írta Petrucci a közösségi médiában. „Három szponzortáblát találtam el a testemmel, többszörös égési sérüléseket, többszörös vérömlenyt és egy mély vágást a bokámon, amit öt öltéssel varrtak össze.
„Több mint 100 métert gurultam, talán az egész pályafutásom egyik legrosszabb bukása volt. És több mint két percig feküdtem segítség nélkül, hallva a mellettem elhaladó motorokat, amíg magamtól fel nem álltam, és egyedül mentem az orvosi központba.”