Nem indult a szombati nap a legegyszerűbben a ducatisok számára, hiszen több versenyzőjük is bukott az edzés valamely szakaszában. Bagnaia is megnézte a kavicságyat, majd megrázta magát és a hétvége legjobb idejét motorozta.
A Ducati Lenovo versenyzője, Francesco Bagnaia érte el a leggyorsabb köridőt a MotoGP kategóriában az FP3-on, miután egy korai bukás után nagyobb fokozatra kapcsolt.
Az olasz 10 perccel az harmadik szabadedzés vége előtt 1:45.393-as időt ért el Mugellóban, és az edzés végeztével 0,276 másodperces előnyt szerzett a mezőnnyel szemben. A pénteki napot behúzó Aleix Espargaro lett a msáodik a kombinált eredmények alapján, bíztostíva helyét a Q2-ben, míg a nyolcszoros világbajnok Marc Marquez a kvalifikáció első szakaszába kényszerült.
Tekintve, hogy alig 10 perccel az edzés kezdete előtt Bagnaia bukott, nagyon szépen összekapta magát az edzés későbbi szakaszára.
A fast off at Correntaio for @PeccoBagnaia! 😱
The Italian is the 4th Ducati rider to have a problem in FP3 but thankfully the Italian is able to walk away! 👍#MotoGP | #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/2F7fHIv3Wo
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 28, 2022
Bagnaia nem az egyetlen Ducati-pilóta, akinek nehezen indult a szombat délelőtt: csapattársa, Jack Miller egy korai műszaki hiba után kénytelen volt visszaállni a paddockba, Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio a San Donatónál (1-es kanyar) a kavicságyba futott, később pedig Jorge Martin a Scarperiában (10-es kanyar) bukott. A szabaedzések végére azonban a top10-be 6 Ducati fért be.
More disaster for Ducati! 💢@88jorgemartin slides off at Scarperia! 💥#MotoGP | #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/t2X7cicPFM
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 28, 2022
Luca Marini 1:45.762-es idejével a kombinált időeredmények alapján harmadik lett. Johann Zarco szerezte meg a negyedik helyet, megelőzve Bezzecchit. Enea Bastianini lett a hatodik (szintén bukott a 3. edzésen, ő a 15-ös kanyarban). Martin bukása után leporolta magát, és a hetedik helyet szerezte meg.
A Q2-es szereplést érő helyeken még Pol Espargaro, Takaaki Nakagami és Fabio Quartararo végeztek. A francia címvédő mindössze 0,028 másodperccel végzett Vinales előtt az időeredményeket tekintve, így nem volt sima számára a mugellói hétvége kezdete.
Marc Marquez 1,184 másodperccel maradt el Bagnaia tempójától, és 0,545 másodperccel volt lassabb annál a köridőnél, amit Quartararo a Q2-be jutásért motorozott, így a 21. helyen fejezte be az edzéseket és jelenése lesz az időmérő első szakaszában. Itt olyan versenyzőkkel kell majd megvívnia, mint Mir, Rins és Miller. Izgalmas időmérőnek nézünk elébe, az biztos.
Mugello – MotoGP szabaedzések kombinált végeredménye:
1 | Francesco BAGNAIA | Ducati Lenovo | DUCATI | 1’45.393 |
2 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing | APRILIA | 1’45.669 |
3 | Luca MARINI | Mooney VR46 | DUCATI | 1’45.762 |
4 | Johann ZARCO | Pramac Racing | DUCATI | 1’45.767 |
5 | Marco BEZZECCHI | Mooney VR46 | DUCATI | 1’45.853 |
6 | Enea BASTIANINI | Gresini Racing | DUCATI | 1’45.860 |
7 | Jorge MARTIN | Pramac Racing | DUCATI | 1’45.879 |
8 | Pol ESPARGARO | Repsol Honda | HONDA | 1’45.880 |
9 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda | HONDA | 1’45.999 |
10 | Fabio QUARTARARO | Monster Yamaha | YAMAHA | 1’46.032 |
11 | Maverick VIÑALES | Aprilia Racing | APRILIA | 1’46.060 |
12 | Alex RINS | Team SUZUKI | SUZUKI | 1’46.064 |
13 | Fabio DI GIANNANTONIO | Gresini Racing | DUCATI | 1’46.116 |
14 | Miguel OLIVEIRA | Red Bull KTM | KTM | 1’46.154 |
15 | Jack MILLER | Ducati Lenovo | DUCATI | 1’46.169 |
16 | Joan MIR | Team SUZUKI | SUZUKI | 1’46.337 |
17 | Alex MARQUEZ | LCR Honda | HONDA | 1’46.363 |
18 | Brad BINDER | Red Bull KTM | KTM | 1’46.439 |
19 | Franco MORBIDELLI | Monster Yamaha | YAMAHA | 1’46.483 |
20 | Michele PIRRO | Aruba.it Racing | Ducati | 1’46.557 |
21 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda | HONDA | 1’46.577 |
22 | Raul FERNANDEZ | Tech3 KTM | KTM | 1’46.739 |
23 | Remy GARDNER | Tech3 KTM | KTM | 1’46.939 |
24 | Darryn BINDER | RNF Yamaha | YAMAHA | 1’46.963 |
25 | Andrea DOVIZIOSO | RNF Yamaha | YAMAHA | 1’47.023 |
26 | Lorenzo SAVADORI | Aprilia Racing | APRILIA | 1’47.046 |