A Joan Mirrel történt incidens után Luca Marini Ducatijáról hiányzott a szárny az asseni MotoGP-futamon. A VR46 versenyzője meglepődött, hogy milyen óriási hatással van a motor viselkedésére a kanyarokban.
Míg az újonc Marco Bezzecchi vasárnap Assenben a Mooney VR46 Racing Team első dobogós helyezését szerezte meg a királykategóriában, addig Luca Marini csupán a 17. helyen fejezte be a Holland TT-t. „Ennek oka van – magyarázta Valentino Rossi testvére.
Marini ugyanis nem sokkal a rajt után összeütközött Joan Mirrel, emiatt az olasz elvesztette versenygépének jobb oldalsó burkolatszárnyát. „Elképesztő, hogy ez mennyire befolyásolja a motorozást – hihetetlen, tényleg hihetetlen” – jegyezte meg a 24 éves versenyző utána. „Assen talán az egyik legrosszabb pálya, ahol ilyen probléma adódhat. Nagyon nagy sebességgel motorozol az egész körön keresztül.”
„A motor egyszerűen nem azt csinálja, ami szeretnél” – jellemezte a VR46 Ducati versenyzője a kezelhetőséget a szárnyvég hiányával. „Jól meg akarod fékezni a motort, de lehetetlen megállítani a fékezési ponton. A gyors kanyarokban a motor nagyon instabillá válik, ezért sokat kellett csökkentenem a sebességet. Egyszerűen vezethetetlen volt, sajnos.”
„Nem tudom miért történt, de Joannak ez egy veszélyes manővere volt, áttért az ívemre. Bár nem hiszem, hogy szándékos volt. Nagyon meleg pillanat volt. Ha abban a pillanatban bukom, azzal a sok versenyzővel mögöttem, az nagyon veszélyes lehetett volna számomra. Úgyhogy megpróbáltam a motoromon maradni. Ez van, egy ilyen probléma balszerencse” – mondta Marini.
Contact not once but twice! 💥 @JoanMirOfficial had an eventful start to the #DutchGP! 🇳🇱 pic.twitter.com/QSi5KwBcbJ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 27, 2022
A 2020-as Moto2-es világbajnokság második helyezettjét meglepte a hiányzó szárnyvég hatása? „Igen. Sokat hallottam erről a múltban, emlékszem például, hogy Pecco egyszer Katarban elvesztette a szárnyát. Azt hiszem, az az első évében volt. Akkor fel kellett adnia, mert lehetetlen volt így motorozni és fékezni. Én is hasonló helyzetben voltam. De az elején még nem tudtam, hogy a szárny miatt. Tíz kör után azt mondtam magamnak: „Van valami, ami megnehezíti a versenyemet”. Aztán megnéztem, és láttam, hogy hiányzik egy szárnyvég. Tényleg hihetetlen, milyen hatása van.”
„Az aerodinamikai szint a motorokon most elképesztő – tudja Marini. „És ez nagyon jól működik, mert a motor nagyon stabil a gyors kanyarokban és a gyors szakaszokon. Assenben ez nagyon sokat segít nekünk” – mondta el a Ducati versenyzője.
„Szárny nélkül körülbelül 20 km/h-t vesztettem a kanyar közepén a 6-os, 7-es és különösen a 12-es kanyarban” – tette hozzá Marini. „Lehetetlen volt nagyobb sebességgel menni. Mert a motor nem akart bemenni a kanyarokba, és a gyors kanyarokban nehéz volt a pályán maradni, különösen a nagyon gyors 12-es kanyarban. Úgy éreztem, hogy nem tudok súlyt helyezni a motor elejére. Minden alkalommal kiszélesítettem, így sokkal kevesebb gázzal kellett bevennem a kanyarokat, mint a bemelegítéskor. Az 5-ös és 8-as kanyarok kijáratánál, valamint az utolsó kanyarban az egykerekezés esélye is sokkal erősebb volt, ezért a kigyorsítás is rosszabb volt. Hihetetlen volt.”
Korábban Brad Bindernek is akadtak ilyen problémái, ő egy bevásárlókocsihoz hasonlította akkor motorját.