back to top
2024. november 21. 23:42
KezdőlapMotoGPPol Espargaró: Nem csak én vagyok a ludas, a Honda is

Pol Espargaró: Nem csak én vagyok a ludas, a Honda is

Pol Espargaró egy interjúban nyíltan beszélt a fejlesztés során elkövetett hibákról. Kritizálja a Hondát a fejlesztés rendkívül lassú üteme miatt.

A statisztikák mindig tényeken alapulnak. Pol Espargaró esetében ebben a szezonban nem volt minden zökkenőmentes. A jó előszezon, amely nagy reményeket táplált a spanyolban, végül nem váltotta be azokat a reményeket, melyeket a hondás versenyző az idénytől várt. Volt ugyan egy harmadik helye Katarban, de ennél jobb pozíciót eddig még nem sikerült kiharcolnia magának.

„Igen, frusztrált vagyok.” – kezdi Espargaró.

„Argentínában a negyedik helyről estem ki. Aztán minden összejött: Bukások, technikai problémák, sérülések,  ki kellett hagynom néhány versenyt. Nyilván én is ludas vagyok ebben, mert ha nem is gyors a motor, legalább nekem ott kéne lennem. Marc számos futamon gyorsabb volt nálam. Jobb eredményeket kellett volna elérnem.”

„A szezon eleji motornak semmi köze a jelenlegi motorhoz. Sem vezetéstechnikailag, sem más tekintetben. Az egész előszezonban nem volt egyetlen balesetem sem. Amikor annyi bukást elszenvedsz, mint én, és mind akkor történik, amikor lassan mész, akkor valami egyáltalán nincs rendben. Ez egyértelmű jele ennek.  A versenygépen módosítani azonban nem olyan egyszerű feladat. Sok olyan alkatrész van a motoron, amit nem szabad módosítani. Ilyenek például a gumiabroncsok.”

„A gumik egy olyan kérdést vetnek fel, ami nem rajtunk múlik. Ez nem kritika, nem akarom, hogy így értelmezzék, ez egyszerűen tény. A gumiabroncsok a motor olyan részei, amelyekre nincs ráhatásunk. A gumiabroncsok karaktere 100 százalékban megváltozhat. Ez nem a Michelin-t teszi bűnössé, hanem minket, mert nem sikerül  úgy alkalmazkodnunk a meglévő gumikhoz, mint a többi gyártónak. Végül is a csapatok számára a gumik mind egyformák.”

„Marc ott volt a téli teszteken. Sokat beszélhettünk akkor. Nemcsak vele, hanem Nakagamival és Álex Márquezzel is. Ők ketten például a teszteken is nagyon gyorsak voltak. A motor nagyon jól működött. Persze Marc panaszkodott az elejére, mert az gondot okozott neki, de azt is mondta, hogy nagyon jól fogunk boldogulni ezzel a motorral. Abban a pillanatban ez tényleg így volt. Mindannyiunkat sokkolt, amikor a dolgok hirtelen rosszra fordultak.”

„Úgy vélem, hogy a szünet jót fog tenni a Hondának. Az összes probléma közül, amellyel a küzdünk, a legnagyobb az, hogy a fejlesztés során nem rendelkezünk elegendő reakcióidővel. Nagyon lassúak vagyunk. Vannak problémáink, ezek egyértelműek, de nem tudtak új alkatrészeket biztosítani. Szinte minden, amit teszteltünk, régi raktárkészletből származó alkatrész volt. Most próbáltuk ki őket újra. Katar óta teszteltünk egy másik vázat, amely nagyon hasonlított a meglévőhöz. Ugyanez vonatkozik a szárnyakra is.”

„Le vagyunk maradva a magasságállító rendszer és az aerodinamikai fejlesztés terén is, nincs tapadásunk. Nem tesztelünk semmit, ami segíthetne nekünk abban, hogy ezen javítsunk. Remélem, hogy a nyári szünet után történik valamiféle javulás a csapatnál ilyen tekintetben.”

„Azt hiszem, a MotoGP szintjét tekintve ez nem a helyes irány. Nem a vágy vagy az elkötelezettség hiánya miatt van ez, hanem a fejlesztések hiánya miatt. Azt hiszem, hogy a japán kultúrában túl erős a félelem attól, hogy az ember hibát követ el. Szerintem nekünk nincs okunk félni ettől.”

„A Honda számára a biztonság a legfontosabb. Nem akarnak semmi olyat kipróbálni, ami veszélyeztetné a versenyzők biztonságát. Én ezt nagyra értékelem, de ha valami elromlik, és úgy vezet egy pilóta, az sokkal veszélyesebb, mert az életét kockáztatja, csak azért, hogy egy gyors kört tudjon teljesíteni úgy, hogy közben tudja, hogy nincs rendben minden a motorral. Biztonságosabb lenne, ha valami újat próbálnánk ki.”