A Ducati először 2023-ban szállít majd elektromos versenygépeket a MotoE-világbajnokságra. A Dynavolt csapat két versenyzőre bővül, de úgy néz Domi Aegerter visszalép.
A német Dynavolt Intact csapat az elmúlt két évben Domi Aegerterrel a 3. és a 2. helyen végzett a MotoE-világbajnokságban. Most a svájci versenyző vezeti a tabellát. A Superbike-ba való feljutás esetén azonban csak belsőégésű motorokkal akar versenyezni Aegerter. Jürgen Lingg csapatfőnök tehát két MotoE-pilótát keres 2023-ra.
„Egyelőre nem kaptunk végleges ígéretet a második ülésre, de írásban közölték velünk, hogy megkaphatjuk” – árulta el Jürgen Lingg csapatfőnök a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Ez még nincs kőbe vésve. Remélem, hogy sikerülni fog, de még nincs versenyzőnk.”
„Továbbra is remélem, hogy Dominique velünk marad a MotoE-ben 2023-ban. Egyébként néhány versenyzővel már folytak tárgyalások, de még semmi nem fix.” – tette hozzá Lingg.
A 26 éves svájci Jesko Raffin, aki 2019-ben először indult a MotoE-világbajnokságon a Dynavolt élén, visszalépett:
„Még mindig szenvedek a vírusos betegségem utóhatásaitól.”
A 22 éves Lukas Tulovic, aki tavaly Spielbergben megnyerte a MotoE futamot a Tech3 színeiben, és jelenleg vezeti a Moto2-es Európa-bajnokságot, az Intact csapatnál a 2023-as Moto2-es világbajnokságra készül. Ideális esetben Marcel Schrötter csapattársa lehet.
Lingg így folytatja:
„Még nem beszéltem más MotoE-jelöltekkel. Egyszerre csak egy dolgot szeretnénk csinálni, és először a Moto2-es versenyzőkkel foglalkozom. Dominique esetében valószínűleg jövő héten Doningtonban fog kiderülni, hogy állnak a dolgok vele. Aztán kell gondolkodnunk, és megnézni, hogy a meglévő MotoE-sorozatokból milyen versenyzők állnak rendelkezésre. Lehet, hogy az Endurance és más sorozatokban is körül kell néznünk, hátha akadnak érdekes pilóták.”