A Ducati az idei tizenegy MotoGP-versenyen már nyolc pole pozíciót, és három győzelmet szerzett Pecco Bagnaia és további hármat Enea Bastianini részéről. Ennek ellenére Gigi Dall’Igna öröme nem felhőtlen.
A SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban Gigi Dall’Igna, aki 2013 októberében érkezett a Ducatihoz az Apriliától, hogy beteljesítse utolsó álmát, a MotoGP bajnoki címét, nyíltan beszélt az elért és el nem ért célokról, az elszúrt szezonkezdetről és Oliveiráról.
Gigi, visszahoztad a Ducatit a csúcsra. A Ducati nyolc motorral áll rajthoz, hét versenyző már dobogós helyezést ért el 2022-ben. A világbajnokságon azonban elég reménytelennek tűnik a helyzet.
(Nevet.) „Igen, a helyzet nem úgy néz ki, ahogy mi szeretnénk…”
A Ducati mostanra számos célt elért a MotoGP géposztályban. A Desmosedici felhasználóbarátabbá vált, még az olyan újoncok is dobogóra állnak vele, mint Bezzecchi. A Ducati emiatt sok élvonalbeli versenyzőt tudott magához vonzani.
„Hogy őszinte legyek, nem sok élversenyzőt szerződtettünk. Ez nagy különbség a korábbiakhoz képest.”
„Alapvetően nem az a célunk, hogy sok versenyzőnk legyen. Amikor egy fiatal versenyzővel kezded a MotoGP-karriered, nem tudhatod, mi fog történni. Végül is elégedettek vagyunk a tehetségük által elért eredményekkel. Ez a valóság.”
„Jelenleg több top versenyzőnk is van a motoron. Mindig is ez volt a célunk. Nem a sok pilóta az igazi probléma.”
Hol vannak tehát a problémák? Mindenesetre a 2022-es szezonkezdet alaposan elmaradt a tavalyi idényhez képest, különösen a Bagnaia esetében.
„Igen, ez volt az egyik probléma.”
A szezon kezdete után Enea Bastianini az első hét futamból hármat megnyert. Most, néhány kudarc után, már 67 ponttal van lemaradva Quartararo mögött a világbajnokság ötödik helyén. Nyomás alatt volt, mert Miller helyére szeretne jönni.
„Nem hiszem, hogy ez hiba lenne. Nem tehetek ellene semmit, nem lehet elkerülni.”
„Még ha Bastianini egy másik márkával versenyezne, akkor is tudna pontokat elvenni a mi versenyzőinktől.”
A múltban csak Casey Stoner volt gyors a Ducatin, sok más remek pilóta, egészen Gibernautól Melandriig megbukott. Lépésről lépésre a Desmosedici-t a legjobb motorrá tetted a mezőnyben. Most minden motoros Ducatit akar. Ezt a célt mindig is szem előtt tartottad.
„Abszolút. A legfontosabb dolog, hogy versenyképes motorral rendelkezzünk.”
„Még fontosabb, hogy megnyerjük a világbajnokságot, de ehhez megfelelő motor kell.”
„Néha a legjobb versenyző nyer – mint 2021-ben Quartararo. 2007-ben a Ducati talán nem volt a legjobb motor, de Stoner és a kiváló Bridgestone gumik sok mindent jóvá tettek.
Néha előfordulnak ilyen helyzetek. Néha nem.”
2023-ban lesz a tizedik szezonod a Ducatival. Nem fogy el lassan a türelmed?
„Nem.”
Még mindig reménykedsz abban, hogy 2022-ben megnyerhetitek a bajnoki címet?
„Soha nem tudhatod, mi fog történni. A célunk az, hogy az utolsó versenyig mindent beleadjunk.”
A Ducati Barcelonában tárgyalt Miguellel és édesapjával, Paulo Oliveirával. A portugál versenyző azonban az RNF-Aprilia-hoz megy, a Gresini Alex Márquezt választotta. A Ducati inkább a négyszeres GP-győztes Oliveirát szeretné, igaz?
„A végső megbeszélésre Oliveira és a Gresini Racing között került sor, nem a Ducatival. A végső döntést a csapatnak kellett meghoznia.”
A Ducati és Oliveira megegyeztek?
„Igen, örülnénk, ha Oliveira a jövőben a mi motorunkon ülne. Nagyon kedvelem őt. Nem csak nekem, de a Ducatinál mindenkinek tetszik a vezetési stílusa és a mentális hozzáállása. Minden bizonnyal ő lenne az egyik legjobb lehetőség.”