A kérdés a Supersport-vb-n, ahogy már annyiszor, megint az volt, hogy ki tud felnőni Dominique Aegerter mellé Doningtonban. Ez végül De Rosa vezetésével egész sokaknak sikerült.
Két bajnokság éllovasaként, duzzadó önbizalommal érkezett Dominique Aegerter a Supersport-világbajnokság ötödik helyszínére, a Donington Parkba. A WSSP mezőnye rég nem járt itt, ugyanis még tavaly sem tudtak itt versenyezni, holott a Superbike-vb már teljesített itt futamokat.
Az első szabadedzés első negyedórája meglepetésemberekről szólt: jól kezdett a brit bajnokság másodikjaként szabadkártyát kapó Harry Truelove, az élen pedig az idén még dobogón sem álló Hannes Soomer állt.
15 perc elteltével aztán megérkezett a bajnokság toronymagas éllovasa, Dominique Aegerter is. A svájci első, igazán jó körével még csak egy ezredet vert Soomerre, onnantól viszont elkezdett saját magával versenyezni. Másodikra már 66 ezreddel bizonyult gyorsabbnak saját magánál. Jól kezdett Sebestyén Péter, aki a szélén ugyan, de a top 10-en belül fordult az első edzés második felére.
Nagyjából féltávnál az akkor 23. legjobb idővel rendelkező Unai Orradre kötött ki a kavicságyban. A legjobb brit félidőnél a kilencedik Kyle Smith volt. Kifejezetten erős volt Benjamin Currie tempója. Az eddig mindössze egyetlen pontot szerző ausztrál ekkor a 12. legjobb idővel rendelkezett, közvetlenül Sebestyén mögött.
Amikor úgy tűnt, hogy Aegerter végképp eltűnik mindenki látóteréből, Soomer tudott még csavarni a tempón, és kerek 1:32.000-ás idejével ismét az élre állt. Az észt előnye bő egy tized volt Aegerterhez képest, Baldassarri, Bulega és a már ötödik Kyle Smith viszont már fél másodpercen kívül követték őt.
19:07 volt hátra az edzésből, amikor Patrick Hobelsberger óriásit esett. Miután a német elterült a sóderágyban, elég nehezen tudott mozogni, így félbe kellett szakítani piros zászlóval a gyakorlást. Mentéséhez a hordágyat is bekészítették, de erre végül nem volt szükség. Ezzel együtt elővigyázatosságból az orvosi központba szállították.
Az újraindítás után
Az edzésnek tehát nagyjából a negyven százaléka volt még hátra, amikor újraindulhatott a körözés. Ezt Sebestyén Peti a 11. helyről kezdhette, az élen Soomert és Aegertert találtuk. Sebestyén később vissza tudott jönni tizediknek, Soomer pedig továbbra is biztató tempót mutatott.
Idővel aztán nem hogy Aegerter kezdett veszélyes lenni Soomerre, hanem a svájci volt az, akinél előbb Baldassarri, majd Cluzel is gyorsabbnak bizonyult.
Az edzés legvégén, az utolsó öt percre érkezve aztán az olaszok gyújtották be rakétáikat. Az élre ekkor Raffaele de Rosa állt, akit Federico Caricasulo követett. Mögöttük jött Aegerter és a még mindig negyedik Soomer. Nagy igyekezetében aztán Caricasulo lecsúszott a pályáról, de motorjáról nem, így vissza tudott jönni. Közéjük aztán odafért Jules Cluzel a második helyre, alig lemaradva de Rosa mögött. Baldassarri is feljebb tudott zárkózni, egészen a harmadik helyre.
De Rosa végül az edzés legjobbjának bizonyult, őt Jules Cluzel követte alig néhány ezreddel. Baldassarri lemaradása már másfél tized volt, mögötte jött végül a meglepetésember Hannes Soomer. Aegerter elé még Caricasulo is odafért, a svájcit a top 10-ben még Smith, Bulega, Verdoia és Öncü követte. Sebestyén épp csak nem fért be a top 10-be 1:32.674-es idejével. Az Evan Bros magyar versenyzője így 11. lett.
Az első edzés végeredménye
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő | Kül. |
1 | Raffaele De Rosa | Orelac Racing | Ducati | 1’31.499 | – |
2 | Jules Cluzel | GMT94 | Yamaha | 1’31.520 | +0.021 |
3 | Lorenzo Baldassarri | Evan Bros | Yamaha | 1’31.649 | +0.150 |
4 | Hannes Soomer | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’31.657 | +0.158 |
5 | Federico Caricasulo | Althea Racing | Ducati | 1’31.681 | +0.182 |
6 | Dominique Aegerter | Ten Kate | Yamaha | 1’31.688 | +0.189 |
7 | Kyle Smith | VFT Racing | Yamaha | 1’31.973 | +0.474 |
8 | Nicolò Bulega | Aruba.it Racing | Ducati | 1’32.066 | +0.567 |
9 | Andy Verdoia | GMT94 | Yamaha | 1’32.280 | +0.781 |
10 | Can Öncü | Puccetti | Kawasaki | 1’32.533 | +1.034 |
11 | Sebestyén Péter | Evan Bros | Yamaha | 1’32.674 | +1.175 |
12 | Yari Montella | Puccetti | Kawasaki | 1’32.676 | +1.177 |
13 | Unai Orradre | MS Racing | Yamaha | 1’32.700 | +1.201 |
14 | Tom Booth-Amos | Prodina Racing | Kawasaki | 1’32.806 | +1.307 |
15 | Harry Truelove | ColinAppleyard | Yamaha | 1’32.811 | +1.312 |
16 | Stefano Manzi | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’32.841 | +1.342 |
17 | Bahattin Sofuoğlu | MV Agusta | MV Agusta | 1’32.867 | +1.368 |
18 | Oli Bayliss | BARNI | Ducati | 1’32.894 | +1.395 |
19 | Benjamin Currie | Motozoo Racing | Kawasaki | 1’32.954 | +1.455 |
20 | Simon Jespersen | CM Racing | Ducati | 1’32.958 | +1.459 |
21 | Marcel Brenner | VFT Racing | Yamaha | 1’33.029 | +1.530 |
22 | Adrián Huertas | MTM | Kawasaki | 1’33.053 | +1.554 |
23 | Glenn van Straalen | EAB Racing | Yamaha | 1’33.276 | +1.777 |
24 | Mattia Casadei | MV Agusta | MV Agusta | 1’33.454 | +1.955 |
25 | Isaac Viñales | D34G Racing | Ducati | 1’33.612 | +2.113 |
26 | Ondřej Vostatek | MS Racing | Yamaha | 1’33.920 | +2.421 |
27 | Federico Fuligni | D34G Racing | Ducati | 1’34.230 | +2.731 |
28 | Leonardo Taccini | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’34.280 | +2.781 |
29 | Maximilian Kofler | CM Racing | Ducati | 1’34.592 | +3.093 |
30 | Sander Kroeze | Kallio Racing | Yamaha | 1’34.948 | +3.449 |
31 | Jeffrey Buis | Motozoo Racing | Kawasaki | 1’35.307 | +3.808 |
32 | Patrick Hobelsberger | Kallio Racing | Yamaha | 1’35.718 | +4.219 |