Dominique Aegerter megszerezte zsinórban nyolcadik futamgyőzelmét a káosz versenyen, megelőzve Baldassarrit.
Donington Park továbbra sem mutatta az Angliára jellemző esős időjárást, 25 fokos levegő és 44 fokos aszfalt hőmérséklettel kezdődhetett a Supersport mezőnyének első futama.
Kezdődhetett volna, de néhány perces csúszással indulhatott csak el a futam. Orradre sisakrostélya letört a rajt előtt, amit jelzett a rajtrácson. Az eset következtében új rajtprocedúra kezdődött meg, a versenytávot pedig 18 körre csökkentették.
But we've got a delayed start after a helmet malfunction for #10 Orradre#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/tZbZRca7yF
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
A második rajtprocedúra után Aegerter jól kapta el a rajtot, de Bulega még nála is jobban startolt. Mögöttük Can Öncü a harmadik helyen motorozott. Caricasulo Soomert szorította le a pályáról a futam elején. Ezután bukások következtek, sajnálatosan Sebestyén Péter szenvedte el az első balesetet, akinek motorja megugrott a rázókövön és nagyot esett. Szerencsére a mögötte érkező versenyzők el tudták kerülni őt, Peti pedig saját lábán távozott az aszfaltcsíkról, láthatóan fájdalmak közepette. Orradre eltalálta a magyar motorját, ő szintén esett. Mivel a magyar versenyző motorja a pálya közepén maradt, és olaj is került a pályára, piros zászlóval megszakították a versenyt az első körben. A megszakítás után a futam távját tovább rövidítették, 12 kör várt a mezőnyre a nem egyszerűen kezdődő versenyen.
Gyorsított rajtprocedúrával folytatódhatott a verseny. Fuligni és Vinales a mezőny végéről vághatott neki a versenytávnak, mert nem gurultak időben a pályára, kikésték az 1 perces idősávot.
Az újraindítás után Aegerter az élen tudott maradni, míg Öncü érkezett meg a második helyre Bulega elé. Fordulatos első kört láthattunk, Öncü vette át a vezetést Aegertertől, majd Bulega is elment a svájci mellett. Baldassarrinak is sikerült megelőznie a tabellavezetőt.
Bulega bukott 11 körrel a leintés előtt, Baldassarri pedig az élre állt Öncü és Aegerter előtt.
Heartbreak for Bulega and the Ducati team after a promising start 💔#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/ObIvKZywTu
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
A Ten Kate Yamaha versenyzője ezután elment török riválisa mellett és célba vette Baldassarrit.
8 körrel a leintés előtt Jules Cluzel szenvedett el egy hatalmas high-sideot, majd hordágyon vitték le a pályáról, egyenesen az orvosi központba további vizsgálatokra. Szerencsére őt sem találták el a mögötte érkező versenyzők.
Az élen Baldassarri és Aegerter el tudtak húzni a mezőnytől és külön csatát vívtak az első helyért. 5 körrel a futam vége előtt az agresszívan motorozó Caricasulo is eldobta versenygépét. A nagy csata az elsőségért elmaradt, 5 körrel a kockás előtt Aegerter ment el olasz riválisa mellett és vette át az első helyet.
The move for the lead! Aegerter passes Baldassarri for the top position#GBRWorldSBK 🇬🇧 pic.twitter.com/RiqWldIiLL
— WorldSBK (@WorldSBK) July 16, 2022
Mögöttük a harmadik helyen Montella haladt, megelőzve De Rosát és Van Straalent. Öncü a hatodik volt, Manzi pedig nagy felzárkózást követően, 11 pozíciót javítva már a hetedik helyen körözött a versenypályán.
3 körrel a futam vége előtt De Rosa Montellát előzte meg a dobogó legalsó fokáért. Az utolsó körben a negyedik helyen motorozó Van Straalen is bukott.
Aegerter megszerezte zsinórban 8. futamgyőzelmét a 2022-es szezonban (9 futamból). A második helyen Baldassarri látta meg a kockás zászlót, míg a harmadik helyen De Rosa ért célba. De Rosa 2022-es első dobogóját szerezte. A dobogósokat Montella, Öncü, Manzi, Soomer, Verdoia, Jespersen és Brenner követte a top10-ben.
Donington Park – WSSP 1. futam végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing | Yamaha | |
2 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 0,413 |
3 | R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 6,803 |
4 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 6,963 |
5 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 13,442 |
6 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 15,706 |
7 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 16,925 |
8 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 17,998 |
9 | S. JESPERSEN | CM Racing | Ducati | 18,334 |
10 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 19,208 |
11 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 19,406 |
12 | M. CASADEI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 20,410 |
13 | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 20,777 |
14 | K. SMITH | VFT Racing | Yamaha | 22,585 |
15 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 28,780 |
16 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing WorldSSP | Kawasaki | 29,323 |
17 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 29,643 |
18 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 32,049 |
19 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 32,088 |
20 | I. VINALES | D34G Racin | Ducati | 32,355 |
21 | J. BUIS | Motozoo Racing by Puccetti | Kawasaki | 37,775 |
22 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 37,939 |
23 | S. KROEZE | Kallio Racing | Yamaha | 43,731 |
Nem ért célba: | ||||
RET | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1 kör |
RET | B. CURRIE | Motozoo Racing | Kawasaki | 2 kör |
RET | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 5 kör |
RET | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 8 kör |
RET | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 11 kör |
RET | U. ORRADRE | MS Racing Yamaha | Yamaha | |
RET | P. SEBESTYEN | Evan Bros. | Yamaha | |
RET | H. TRUELOVE | R ColinAppleyard/Macadam | Yamaha |