back to top
2024. október 30. 11:27
KezdőlapSuperbikeRedding: Jó irányba haladunk

Redding: Jó irányba haladunk

Scott Redding, a BMW gyári versenyzője a harmadik helyen zárta a Donington Parkban megrendezett Superbike-világbajnokság pénteki edzését. Az angol ezután elmagyarázta, honnan jött a jelentős javulás.

Scott Redding és Loris Baz új lengőkart kapott a BMW M1000RR-re, amelyet a Moto2-es sorozatban győztes Kalex mérnöki iroda tervezett és épített.

Ahogy a pénteki két szabadedzésen is kiderült, a június végi doningtoni teszt óta a BMW-sek között uralkodó optimizmus jogos: Redding a 3. helyen zárta a pénteki napot az összesített eredmények alapján, Baz  pedig a hetedik volt.

A tesztnapon csak néhány kört tettek meg a pályán, egy amatőr pilótát érintő halálos baleset után mindenki korán összepakolt.

„Kísérleteztem egy kicsit a kormány szögével és a váltó helyzetével, előtte nem éreztem magam 100 százalékosan komfortosan” – mondta Redding. „Most már minden rendben van. Az új lengőkar is nagy előrelépés. Még mindig az elején vagyunk, de jó irányba haladunk. Az oldalsó tapadás jobb, ami az előző lengőkarral nagy negatívum volt. Ez a lengőkar jobb érzés a fékezésnél, a motor is agilisabb. Amire most még szükségünk van, az a kanyarokból kijövetelnél a nagyobb tapadás. Ezért mondom, hogy ez a lengőkar egy jó kiindulópont, de van még mit fejlődni. Én is hiszek abban, hogy ezt el tudjuk érni. Ez a lengőkar a legnagyobb változás, amit eddig végrehajtottunk. Megadja nekem azt a motorozási magabiztosságot, amire vágytam.”

Sok rajongó elgondolkodik azon, hogy a lengőkar hogyan tud ekkora különbséget tenni. „Majd én elmagyarázom” – mondta Redding, amikor a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozott. „Ha dől egy motorkerékpár, a hátsó felfüggesztés gyakorlatilag leáll. Ezért olyan fontos a váz, a lengőkar és a kerekek rugalmassága. A lengőkar a fékezésre és a motor dőlésére is hatással van. A motorra ható összes erő a lengőkaron keresztül hat, ezért olyan fontos. A megfelelő lengőkarral nemcsak a céljaidat érheted el, hanem a motoros számára is javíthatod az érzést.”

„Amikor ehhez a projekthez érkeztem, a lengőkar volt az egyik pont, amire összpontosítottam – mondta a tavalyi világbajnoki harmadik. „Egy lengőkar fejlesztése és megépítése sok időt vesz igénybe. Az év elején volt egy listám, ami olyan hosszú volt, mint ez a szoba, most körülbelül tíz pont van hátra. Azelőtt harminc volt. Sok dolgot már átdolgoztunk, és látjuk a fejlődést. Az, hogy egy tizedmásodpercet vagy egy másodpercet javulunk, számomra nem fontos, amíg előre haladunk. Ez volt az első lépés, hogy nekivágjunk a következő kihívásnak, és felzárkózzunk az élmezőnyhöz. Minden részletre oda kell figyelni.”

A pénteki 3. hely után Redding magabiztosan várja a hazai versenyét a Donington Parkban. „Most újra olyan helyzetben vagyok, ahol megmutathatom, mire vagyok képes a motoron” – mondta. „Most először a motor nem korlátoz engem. Ez egy jó kezdet. Magasabbra tettük a lécet a motorral, és én ezzel együtt haladtam. Egy dobogó jó lenne itt. Nem rossz pálya ez nekem, jól érzem magam. Szóval megcélozzuk a dobogót. Talán találunk valamit, a versenyek mindig valami mást hoznak, mint az edzések. Ez egy kemény pálya, fizikailag nagyon megterhelő. Itt mindent bele kell adni a végsőkig – ott leszek.”