Délelőtt még Yamaha 1-2-3-4-et láthattunk, ezt délutánra kicsit szétszedték a Ducatik. Egyvalami nem változott: Aegerter személye az élen.
10-ből kilenc győzelemmel, önbizalomtól duzzadva érkezett meg Dominique Aegerter Csehországba. A svájci egyrészt a Supersport-, másrészt a MotoE bajnoki címének is a toronymagas esélyese azután, ahogy kezdte a szezont. A lendület pedig egyelőre tovább repíti a svájcit, miután Most pályáján is ő kezdett a legeredményesebben a pénteki összetett eredmények alapján.
Aegerter már délelőtt igen erős tempóval kezdett, akkor csak a tabellán is mögötte álló Lorenzo Baldassarri tudta vele tartani a lépést. Ők ketten egymástól alig néhány századra zárták az FP1-et, a harmadik Andy Verdoiától lefelé viszont mindenki minimum 4 tizedes hátrányban követte őket.
Ahogy a Superbike-ban, úgy az SSP mezőnye is szinte kivétel nélkül délutánra hagyta a jobb köridőket. Az egyik ritka kivétel pont Verdoia volt, akinek a harmadik délelőtti ideje délután már csak a 9. helyre volt elég. A másik, aki nem tudott javítani délután, az Adrián Huertas volt, aki ezzel kiszorult a top 10-ből.
A délelőtti Yamaha 1-2-3-4 délutánra kicsit szétzilálódott. Na persze erről nem Dominique Aegerter tehetett, ő ugyanis a délutáni összesítéskor is a lista elején volt megtalálható. Mögé viszont odafért Bulega és Caricasulo a második-harmadik helyre. Mögöttük aztán a papírformának megfelelően jöttek Aegerter yamahás márkatársai Baldassarri, valamint a Cluzel helyére beugró Valentin Debise személyében.
A top 10-et Öncü, Manzi, De Rosa, az említett Verdoia, valamint Van Straalen tették teljessé. A mezőny magyar indulója, Sebestyén Peti az első edzésen még csak a 21. legjobb idővel nyitott, innen zárkózott fel délutánra egészen a 15. pozícióig.
Az első két edzés összesített eredményei
# | Versenyző | Csapat | Motor | FP1 | FP2 | Kül. |
1 | AEGERTER | Ten Kate | Yamaha | 1’35.216 | 1’34.952 | |
2 | BULEGA | Aruba.it | Ducati | 1’35.686 | 1’35.032 | +0.080 |
3 | CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 1’35.707 | 1’35.090 | +0.138 |
4 | BALDASSARRI | Evan Bros | Yamaha | 1’35.290 | 1’35.168 | +0.216 |
5 | DEBISE | GMT94 | Yamaha | 1’35.667 | 1’35.391 | +0.439 |
6 | ÖNCÜ | Puccetti | Kawasaki | 1’36.198 | 1’35.431 | +0.479 |
7 | MANZI | Triumph | Triumph | 1’36.015 | 1’35.462 | +0.510 |
8 | DE ROSA | Orelac | Ducati | 1’35.799 | 1’35.560 | +0.608 |
9 | VERDOIA | GMT94 | Yamaha | 1’35.621 | 1’36.046 | +0.669 |
10 | VAN STRAALEN | EAB Racing | Yamaha | 1’35.997 | 1’35.716 | +0.764 |
11 | TUULI | MV Agusta | MV Agusta | 1’36.544 | 1’35.861 | +0.909 |
12 | ODENDAAL | Kallio Racing | Yamaha | 1’36.234 | 1’35.924 | +0.972 |
13 | MONTELLA | Puccetti | Kawasaki | 1’36.565 | 1’36.011 | +1.059 |
14 | HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 1’37.659 | 1’36.070 | +1.118 |
15 | SEBESTYÉN | Evan Bros | Yamaha | 1’36.746 | 1’36.079 | +1.127 |
16 | HUERTAS | MTM | Kawasaki | 1’36.174 | 1’36.402 | +1.222 |
17 | SOFUOGLU | MV Agusta | MV Agusta | 1’36.694 | 1’36.180 | +1.228 |
18 | BOOTH-AMOS | Prodina | Kawasaki | 1’36.649 | 1’36.223 | +1.271 |
19 | VOSTÁTEK | MS Racing | Yamaha | 1’36.243 | 1’36.246 | +1.291 |
20 | SOOMER | Triumph | Triumph | 1’36.363 | 1’36.258 | +1.306 |
21 | BAYLISS | BARNI | Ducati | 1’37.380 | 1’36.278 | +1.326 |
22 | BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 1’36.307 | 1’36.468 | +1.355 |
23 | ORRADRE | MS Racing | Yamaha | 1’36.657 | 1’36.410 | +1.458 |
24 | VIÑALES | D34G Racing | Ducati | 1’37.038 | 1’36.563 | +1.611 |
25 | TACCINI | Ten Kate | Yamaha | 1’37.129 | 1’36.675 | +1.723 |
26 | KOFLER | CM Racing | Ducati | 1’38.297 | 1’36.747 | +1.795 |
27 | SMITH | VFT Racing | Yamaha | 1’37.166 | 1’37.361 | +2.214 |
28 | FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 1’38.246 | 1’37.706 | +2.754 |
29 | BUIS | Motozoo | Kawasaki | 1’38.610 | 1’37.791 | +2.839 |
30 | CURRIE | Motozoo | Kawasaki | 1’40.178 | 1’38.307 | +3.355 |
31 | HOMOLA | Motoriders | Yamaha | 1’40.171 | 1’39.523 | +4.571 |