Silverstone-ban Fabio Quartararo nem volt túl meggyőző. A Yamaha versenyzője továbbra is aggódik, hogy a hátralévő futamokon is nagy gondjai lesznek.
Fabio Quartararo vezeti a MotoGP világbajnokságot a Yamaha gyári csapat színeiben. A látszat azonban csalóka: az utolsó két versenyen, Assenben és Silverstone-ban a francia 42 pontot veszített a Ducati gyári pilótájával, Pecco Bagnaia-val szemben, aki már csak 49 ponttal van lemaradva az éllovas mögött.
A brit versenyen Quartararo végül nem tudott a 8. helynél előrébb végezni.
Hol veszít az M1 a többi gyártóval szemben?
„Végsebesség, gyorsulás, hátsó tapadás – sok olyan dolog van, amivel nem rendelkezünk. Inkább nem beszélek túl sokat ezekről a dolgokról. A legfontosabb számunkra, hogy koncentráltak maradjunk, és ne a negatívumokat nézzük, mert az idei szezonban úgysem tudunk javítani rajtuk.” – mondta Quartararo.
A következő futamra a spielbergi Red Bull Ringen kerül sor. Ezen a pályán nagyon fontos a végsebesség, ami nem könnyű feladat a Yamaha számára. A 2022-ben megmaradó nyolc pálya közül melyik illik a motorhoz?
„Szerintem mindegyik pályán gyorsak lehetünk, de nincs olyan, ami igazán fekszik nekünk. Mindegyik a gyorsaságról szól, és nagyon hosszú egyenesek vannak. Persze tavaly nem mentünk Japánba és Thaiföldre, de ezeken a helyszíneken is a végsebesség a kulcs.”
„Nem tudom, hogyan működik a Yamaha, mert csak azt a néhány embert ismerem a bokszban. A személyzetet, akik a valódi munkát végzik, soha nem láttam. Nem tudom, hogyan végzik a munkájukat. A Yamaha felvett néhány olasz mérnököt, remélem, ez segíteni fog nekünk.”
„Jelenleg senki sem látja, mennyit küzdök. Ez nagyon bonyolulttá teszi az életemet.”