Nem mindennapi harmadik szabadedzésnek lehettünk szemtanúi. Sasaki körét pályaelhagyás miatt elvették, így Öncü húzta be az FP3-at Spielbergben.
Szombat reggel hasonló körülmények fogadták a Moto3-as pilótákat, mint az első szabadedzésen. Az előrejelzések szerint, a mai programot megviccelheti az eső, így a versenyzők már az edzés elején igyekeztek megjavítani a tegnapi idejüket. Akik számára ez mindenképpen elsődleges cél volt, az Izan Guevara és Sergio García, akik épp, hogy csak befértek az első 14 közé.
GOOD MORNING! 👋
It's qualifying day! Welcome to Saturday in Spielberg! 🙌#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/HTiwZ9ca3j
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 20, 2022
Nem is kellett sokáig várni az első piros szektorok megjelenésééig. Egyelőre azonban nem sikerült egyik versenyzőnek sem a javítás, de sokan a körülmények felmérése után gyorsan visszatértek a bokszba, hogy csiszoljanak még a motorok beállításain.
Dennis Foggia és Deniz Öncü elmondták, hogy nagyon tetszik nekik az új sikán, a tapadási viszonyokat szerencsére nem befolyásolta a pályán eszközölt újítás. John McPhee pedig megjegyezte, hogy biztonsági szempontból sokkal előnyösebb a változtatás, de a britnek például kifejezetten nem nyerte el a tetszését, mivel szerinte nincs megfelelő ritmusa az új sikánnak.
22 perccel a vége előtt az első 14 helyezett közül csak Sasaki volt képes javításra. A pilóták szépen lassan visszatértek a pályára és elkezdődött a Moto3-ban már megszokott bolyozás. A vonatozás számos versenyző számára meghozta a javítást. Holgado, Muñoz, Masiá, García és Guevara lépett előre számos pozíciót.
Guevara közel két tizedes előnnyel kezdte meg a következő repülő kört, de végül az utolsó szektorban sokat veszített, csak az 5. helyre tudta felküzdeni magát a spanyol.
Újra bokszkiállás következett. Guevara azonban nem csatlakozott a többiekhez, tiszta kör teljesítése reményében a pályán maradt, ami meghozta gyümölcsét. Saját idejét képes volt megjavítani, így mindössze 53 ezredmásodperccel maradt el Foggiától. A spanyol azonban a hajszálnyi különbség ellenére továbbra is csak 5. volt.
8 perccel a vége előtt Sasaki a semmiből rántott elő egy hatalmas időt, fél másodpercet vert a korábbi éllovas Foggiára. 1.41.311-es körrel nagyszerű kört rakott össze a japán.
Massive lap from @AyumuSasaki1! 🔥
There was 21 riders within a second, not anyone! He goes almost half a second clear! 🤯#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/G66d1EL9fi
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 20, 2022
Masiá a nagy igyekezetben elesett, jelentősen megütötte magát, míg Sasaki teljes lelki nyugalommal visszatért a bokszba.
Tense moment for @jaume_masia! 😮
He tried saving the highside but had to ditch it in the gravel! 💥#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/UbDefLPOvK
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 20, 2022
A Foggia, Öncü, Moreira vonat azonban még csak most érkezett. Öncü Foggia szélárnyékában érkezve megszerezte az első helyet.
Sasaki azonban nem volt rest, az utolsó körében újra előrántott egy hatalmas kört a tarsolyából. Sikerült 1.41 alá mennie, de sajnos pályaelhagyás miatt kénytelen volt lemondania nagyszerű idejéről.
The always exciting @Denizoncu53 tops #Moto3 free practice! 🔥
He'll lead them into qualifying! 👏#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/huEu1g2dY7
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 20, 2022
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1 | Deniz ÖNCÜ | Red Bull KTM | 1’41.285 | |
2 | Ayumu SASAKI | Sterilgarda Husqvarna | 1’41.311 | 0.026 |
3 | Izan GUEVARA | AutoSolar GASGAS | 1’41.442 | 0.157 |
4 | Dennis FOGGIA | Leopard Racing | 1’41.637 | 0.352 |
5 | Sergio GARCIA | AutoSolar GASGAS | 1’41.717 | 0.432 |
6 | Diogo MOREIRA | MT Helmets – MSI | 1’41.720 | 0.435 |
7 | John MCPHEE | Sterilgarda Husqvarna | 1’41.723 | 0.438 |
8 | Stefano NEPA | Angeluss MTA Team | 1’41.727 | 0.442 |
9 | Daniel HOLGADO | Red Bull KTM Ajo | 1’41.823 | 0.538 |
10 | Kaito TOBA | CIP Green Power | 1’41.881 | 0.596 |
11 | Jaume MASIA | Red Bull KTM Ajo | 1’41.934 | 0.649 |
12 | Riccardo ROSSI | SIC58 Squadra | 1’41.968 | 0.683 |
13 | David MUÑOZ | BOE Motorsports | 1’41.991 | 0.706 |
14 | Scott OGDEN | VisionTrack Racing | 1’41.998 | 0.713 |
15 | Ryusei YAMANAKA | MT Helmets – MSI | 1’42.013 | 0.728 |
16 | Ivan ORTOLÁ | Angeluss MTA | 1’42.055 | 0.770 |
17 | Andrea MIGNO | Rivacold Snipers | 1’42.151 | 0.866 |
18 | Tatsuki SUZUKI | Leopard Racing | 1’42.152 | 0.867 |
19 | Lorenzo FELLON | SIC58 Squadra | 1’42.168 | 0.883 |
20 | Carlos TATAY | CFMOTO Racing | 1’42.205 | 0.920 |
21 | Xavier ARTIGAS | CFMOTO Racing | 1’42.337 | 1.052 |
22 | Joel KELSO | CIP Green Power | 1’42.505 | 1.220 |
23 | Taiyo FURUSATO | Honda Team Asia | 1’42.729 | 1.444 |
24 | Adrian FERNANDEZ | Red Bull KTM | 1’42.851 | 1.566 |
25 | Elia BARTOLINI | QJMotor Avintia | 1’42.857 | 1.572 |
26 | Nicola Fabio CARRARO | QJMotor Avintia | 1’43.221 | 1.936 |
27 | Mario AJI | Honda Team Asia | 1’43.417 | 2.132 |
28 | Ana CARRASCO | BOE Motorsports | 1’43.683 | 2.398 |
29 | Alberto SURRA | Rivacold Snipers | 1’43.767 | 2.482 |
30 | Joshua WHATLEY | VisionTrack Racing | 1’43.823 | 2.538 |