A Ducati versenyzője, Luca Marini spielbergi 4. helyezésével eddig legjobb MotoGP eredményét érte el. A jövőben még ennél is többre számít.
Az osztrák versenyhétvége után a Mooney VR46 versenyzője, Luca Marini a 13. helyen áll a MotoGP összesített tabelláján. A szezonból még hét futam van hátra, a következőt haza pályán, Misanóban teljesíti. Ott Valentino Rossi testvére tavaly a harmadik helyről indulhatott, a versenyen pedig kilencedik lett.
„Tavaly azért indultam az első sorból, mert a pályán a kvalifikáción még voltak nedves foltok” – magyarázta Marini az interjúban. „Nem tudom, hogy ez normál körülmények között sikerült volna-e. Idén minden más, szóval majd meglátjuk, hogy hol végzünk.”
Az olasz hozzátette: „Nagyon fontos lesz, hogy már pénteken jól kezdjünk, hogy egyből a Q2-be kerülhessünk. Ha aztán egy jó kvalifikációt teljesítünk, akkor bármi lehetséges.”
„Úgy érzem, hogy egyre előrébb kerülök. Persze ez a rajtpozíciótól függ, de az érzés jó. Azt hiszem, változtatnunk kell a motoron, hogy 100 százalékos állapotban mehessek. De egyre közelebb kerülünk” – mondta a Ducati versenyzője.
„Azt hiszem, meg kell várnunk a misanói tesztet, mert egy átlagos GP-hétvégén nincs időnk” – hangsúlyozta Marini. „Spielbergben lehetetlen volt előrelépni, mert sok dolgunk volt a gumikkal, nagyon furcsák voltak, mert más burkolatot használtunk. Az elektronikán is dolgoznunk kellett, így kifutottunk az időből, hogy a motoron dolgozzunk.”
Jövőre még kevesebb lesz az edzésidő a szombati sprintfutam beiktatása miatt. „Igen, ez egy katasztrófa” – válaszolta Marini. „Remélem, azon versenyzők közé fogok tartozni, akiknek már a szezon elején tökéletes lesz a beállításuk. Akkor az egész évadban nem kell majd változtatnom semmin. Ez tényleg sokat számít majd, mert az idő nagyon szűkös. A hétvégéken tényleg csak a gumikra és az elektronikára lehet koncentrálni, a motor ugyanolyan marad.”
Tehát Marini reméli, hogy a motor nem fog változni? „A gyártók színvonala a csúcson van. Nem lehet valami teljesen újat kitalálni. Szerintem az idei évről a jövő évre nem lesz óriási a lépés” – mondta az olasz versenyző. „Talán az aerodinamikán lesz több változás, de egyébként a maximumon vagyunk. Hacsak nem változtatnak a szabályokon.”