back to top
2024. november 07. 10:14
KezdőlapSuperbikeBautista szerint hülyeség, hogy csak a termete miatt nyerne

Bautista szerint hülyeség, hogy csak a termete miatt nyerne

Álvaro Bautista kapcsán azt pedzegette Scott Redding, hogy zsokésúlya miatt mekkora előnyben van. A spanyol szerint ez viszont hátrányokkal is jár.

Bár kissé megcsappant az előnye, még mindig Álvaro Bautista az, aki a Superbike-világbajnoki tabella élén áll. Az apró termetű spanyol előnye egyébként még mindig 31 pont Jonathan Rea, 38 pedig a vb-címvédő Toprak Razgatlıoğlu előtt. És ha már apró termet: néhányan a riválisok közül pontosan azt kifogásolják, hogy Bautista emiatt van előnyben a többiekhez képest. A spanyol ezt viszont cáfolja.

Ez egy hülye megjegyzés volt” – utalt Bautista arra, hogy nemrég Scott Redding arról beszélt, szerinte minden sikerét ennek és nem tehetségének köszönheti. „Persze ez jár előnyökkel, de ugyanúgy vissza is tud ütni. Ezzel a típusú motorral például ki se tudom használni a gép összes erejét. Sok helyen el kell engednem. Ez a MotoGP-ben is hülyeség. Ez különböző tényezőkből áll össze, egy összetett kérdésről beszélünk.

Álvaro Bautista 169 centiméteres magasságához mindössze 60 kilogramm társul. Ezzel nyolcat ver Razgatlıoğlura, Rea pedig tízzel nehezebb nála. Az őt kritizáló Scott Redding már 78 kilogramm. A zsoké alkat miatt Bautista első kézből tudja megválaszolni a kérdést, szükség van-e minimumsúlyra a MotoGP-ben, vagy akár náluk, a Superbike-vb-n.

A MotoGP-ben erre az égvilágon semmi szükség. Oké, a kisebb kategóriákban könnyebb és fairebb ezt megvalósítani. De itt ez szintén semmit nem jelent. Olyan számomra ez, mintha Scott egyszerűen magyarázkodna.

Ahol Bautista nem hogy előnyben nincs, hanem kifejezetten szenved a súlya miatt, azok a kanyarok.

Mindig mondom ezzel kapcsolatban, mennyire könnyen észreveszi az ember a csúcssebességeimet. Arról viszont fogalmuk sincs, mekkora munka vár rám a kanyarokban. Hogy íven maradjak, hogy irányt változtassak, mindenhez. A kanyarkijáratokon is jóval kisebb súllyal tudom megterhelni a motor elejét, ami hideg gumikkal még érdekesebb kérdés. De persze az igaz, hogy próbálom kihasználni az előnyeimet.