2007 több szempontból is egy rendkívül emlékezetes év a MotoGP történetében. Talmácsi Gábor ebben az évben szerezte a magyar motorsport első és máig egyetlen világbajnoki címét a 125 köbcentis kategóriában, a legnagyobbaknál pedig a 800-as motorok első éve volt ez. A Ducati leigazolt egy ausztrál fiatalembert, aki aztán egyértelműen berobbant a legnagyobbak közé, és pályafutása végéig ott is maradt.
A Japán Nagydíjra úgy érkezett a mezőny, hogy az előző hétvégén Portugáliában Rossi és Pedrosa is legyőzte Stonert, így matematikailag még mindkettejüknek volt esélye. Bár Pedrosánál ez szó szerint kimaxolva matematikai volt 99 pontos hátrányban 4 futammal a vége előtt. Valójában már Estorilban is csak elodázták a bajnokavatást. De amennyiben Rossi legalább 2 ponttal többet szerez Japánban, mint Stoner, akkor el lehetett volna húzni Ausztráliáig is. Motegiben napos idő és meleg volt pénteken és szombaton is. Ez az egész évben általában szenvedő Michelin-eseknek kedvezett: Pedrosa uralta a hétvégét, mellé pedig Rossi és Hayden fért az első sorba az időmérőn. Stoner egész szezonbeli legrosszabb hétvégéjét teljesítette, és csak a 9. helyről rajtolhatott.
Miután 2005-ben, és 2006-ban is nyert Motegiben, valamint 2007-ben először megverte Stonert időmérőn, így már a hétvége előtt titkos esélyesnek lehetett kikiáltani Capirossit. Vasárnap viszont megjött az eső, és borított mindent, ami addig történt a hétvégén. De hogy ne legyen egyértelmű, a MotoGP-sek versenyén már nem esett, sőt elkezdett száradni a pálya. De annyira még nem volt száraz, hogy bárki is azon rajtoljon, de annyira vizes sem volt, hogy esőgumin fejezzék be. Viszont nagyon kevés tapasztalatuk volt a csapatoknak az ilyen átmeneti helyzetekre. A szabály is viszonylag friss volt, hogy nincs megszakítás, hanem lehet motort cserélni. Ráadásul a technológia sem volt azon a szinten, mint ma, hogy a műszerfalon is lehet üzenni a pilótáknak – rádiót meg nem is használtak sosem. Az egyik legőrültebb, flag to flag-gel tarkított futamot a MotoGP hivatalos Facebook oldalán teljes egészében vissza lehet nézni.
Akkor alighanem senki nem gondolta volna, hogy a 2003-as beszállásuk után közel 2 évtizeden keresztül az lesz az egyetlen világbajnoki cím Ducatival. További érdekesség, hogy a 2007-es Japán Nagydíj volt Loris Capirossi utolsó futamgyőzelme – épp akkor, amikor a csapattársa világbajnoki címet ünnepelhetett. Bár ezen a futamon érte el szezonbeli legrosszabb eredményét, mégis ez marad Casey Stoner legkedvesebb emléke. A japán futam ráadásul az idényben már a második, összességében pedig harmadik motorcserés futam volt. Viszont ez volt a történelemben az első, amikor esősről szárazra váltottak.