Razgatlıoğlu húzta be 14 körösre rövidített futamon a győzelmet riválisai, Bautista és Rea előtt.
A Supersport300-as futamon történt súlyos baleset következtében a Superbike mezőny első főfutama több, mint egy órás csúszással tudott megkezdődni, a versenytávot pedig 14 körre csökkentették.
Álvaro Bautista negyedik helyet érő körét a kvalifikáción törölték, majd visszaadták, így a második rajtsorból kezdhette meg a futamot. Az összes sárga zászló miatt törölt kört visszaadták a versenyzőknek.
A pole pozícióból induló Rea jól kapta el a rajtot, Razgatlıoğlu és Sam Lowes követte őt a top3-ban. Bautista startja kevésbé volt jó, 2 pozíciót is veszített. Lowes néhány kanyar után megelőzte Razgatlıoğlut, de nem sokkal később 3 helyet is visszaesett – a török és Bassani is megelőzte a britet, majd Bautista is elment mellette.
A 3. kör kezdetén Rea előnyt tudott kimotorozni Razgatlıoğlu előtt és megdöntötte a versenyben teljesített körrekordot is. Azonban a török megkezdte a felzárkózást és néhány kör után már közvetlenül az északír mögött motorozott, a 6. körben pedig meg is előzte kawasakis ellenfelét.
Toprak is through to lead! ⚡️#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/SZfgONNERV
— WorldSBK (@WorldSBK) October 8, 2022
Rea mögé odaért Bassani is, majd az északír tempót váltott és újra felzárkózott Razgatlıoğlura, miközben az olasz Ducati versenyzőre pedig megérkezett márkatársa, Álvaro Bautista. A spanyol meg is tudta előzni Bassanit, így a harmadik helyre zárkózott fel.
Rea előnye méterről méterre fogyott Bautista előtt, 5 körrel a leintés előtt a spanyol már közvetlen közelről követte a Kawasaki versenyzőjét, Razgatlıoğlu pedig előnyre tett szert az élen. 4 körrel a leintés előtt Bautista megelőzte Rea-t, majd hibázott, így a hatszoros bajnok visszavette a pozíciót.
Bautista takes second but he goes deep at Turn 1!#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/OBmpXDcI0q
— WorldSBK (@WorldSBK) October 8, 2022
Bautista hamar visszakapaszkodott, majd újra elment Rea mellett és elindult Razgatlıoğlu után, aki már 1,5 másodpercces előnnyel motorozott az élen. Eközben Lowes és Bassani között alakult ki csata a negyedik helyért, azonban Lowes nem bírt Bassani és a Ducati erejével.
Az utolsó kör kezdetén Razgatlıoğlu előnye 1 másodperc körül volt Bautista előtt, aki leszakította magáról Rea-t. Bassani végül megtartotta a negyedik pozíciót Lowes előtt. A top 10-be Locatelli, Rinaldi, Vierge, Baz, Gerloff, Lecuona és Öttl fértek be.
Scott Redding az utolsó körben eldobta BMW-jét a Rinaldival folytatott csata közben.
A futam végeredménye:
1 | T. RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | |
2 | A. BAUTISTA | Aruba.it Racing | Ducati | 0,657 |
3 | J. REA | Kawasaki Racing | Kawasaki | 3,032 |
4 | A. BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 4,471 |
5 | A. LOWES | Kawasaki Racing | Kawasaki | 4,562 |
6 | A. LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 8,805 |
7 | M. RINALDI | Aruba.it Racing | Ducati | 12,614 |
8 | X. VIERGE | Team HRC | Honda | 17,290 |
9 | L. BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 17,450 |
10 | G. GERLOFF | GRT Yamaha | Yamaha | 17,719 |
11 | I. LECUONA | Team HRC | Honda | 21,391 |
12 | P. OETTL | Goeleven | Ducati | 21,628 |
13 | L. MAHIAS | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 22,972 |
14 | M. VAN DER MARK | BMW Motorrad | BMW | 25,808 |
15 | E. LAVERTY | Bonovo Action BMW | BMW | 29,879 |
16 | R. TAMBURINI | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 30,268 |
17 | L. BERNARDI | BARNI Spark Racing | Ducati | 30,919 |
18 | S. REDDING | BMW Motorrad | BMW | 33,785 |
19 | J. GAGNE | Attack Performance | Yamaha | 34,173 |
20 | K. NOZANE | GRT Yamaha | Yamaha | 38,133 |
21 | M. FRITZ | Yamaha Motoxracing | Yamaha | 39,000 |
22 | C. PONSSON | Gil Motor Sport | Yamaha | 41,101 |
23 | L. MERCADO | MIE Racing Honda | Honda | 47,660 |
24 | O. KONIG | Orelac Racing | Kawasaki | 101,760 |
Nem ért célba: | ||||
RET | L. HASLAM | Pedercini Racing | Kawasaki | 7 kör |
RET | H. SYAHRIN | MIE Racing Honda | Honda | 12 kör |