Stefano Manzi sporttörténelmet írt, első Supersport győzelmét aratta, ami a Triumph számára is az első diadalt jelenti a kategóriában. Baldassarri és Caricasulo tette teljessé az olasz dobogót.
Victor Steeman súlyos balesete a Supersport mezőnyének versenytávját is módosította, a futam 12 körösre rövidült.
Aegerter szokásos módon nem a legerősebben rajtolt, így Caricasulo állt az élre, Tuuli pedig Cluzel előzésével a harmadik helyre jött előre, de a finn ez után visszacsúszott a 6. helyre. Baldassarri az első körben nem tudott javítani rajthelyén, majd De Rosa és Öncü is elment mellette, így visszaesett a 8. pozícióba.
A 3. körben Manzi állt az élre Caricasulo előzésével, míg a tabellavezető Aegerter a negyedik helyre esett vissza Cluzel mögé. A Triump versenyzőjének vezetése nem tartott sokáig, Caricasulo ismételten az élre állt.
Az első hét helyen szorosan követték egymást a versenyzők, folyamatosak voltak a csaták a bolyban, ahova Baldassarri is fel tudott zárkózni. Az olasz közvetlenül legnagyobb riválisa, Aegerter mögé ért oda az ötödik helyre. A futam feléhez érkezve teljesen nyitott volt a győzelem sorsa, hol Caricasulo, hol Manzi állt az élen, de a vezető duó mögött érkezett az üldöző boly.
Carciasulo held onto the lead, but Manzi, Aegerter and Cluzel will had something to say about it! ⚔️#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/PTOrdcmSn8
— WorldSBK (@WorldSBK) October 8, 2022
Olyannyira gyorsan változtak a pozíciók, hogy 6 körrel a leintés előtt Aegerter állt az élre, Manzi és Baldassarri előtt, de természetesen ez sem maradt így, hiszen Baldassarri elszánta magát az előzésre és átvette a vezetést. Eközben a 14. helyért is csata alakult ki Taccini, Booth-Amos és Sebestyén Peti között.
4 körrel a leintés előtt újra Aegerter állt az élen Manzi és Caricasulo előtt, míg Baldassarri a negyedik pozícióban találta magát az élről. Aegerter és Manzi fél másodperces előnyre tettek szert, de a kettejük között kialakult csata következtében a boly visszaért rájuk, Manzi az élre állt, Caricasulo és Baldassarri előtt, Aegerter pedig a negyedik helyre csúszott vissza.
It's anyone's win at this rate! 😲#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/b77liwrrbw
— WorldSBK (@WorldSBK) October 8, 2022
Az utolsó kör kezdetén Manzi megnyugtató, fél másodperces előnnyel motorozott az élen, majd hirtelen megérkezett rá Baldassarri. A hatalmas csatát végül Manzi nyerte Baldassarri előtt. Aegerternek továbbra sem lesz Portimão a kedvenc pályája, továbbra sem tudott még győzelmet aratni a hullámvasúton, most a dobogóról is lemaradt. A legjobb tízbe Tuuli, De Rosa, Cluzel, Soomer, Öncü és Vinales fértek be.
Manzi sporttörténelmet írt, hiszen nem csak neki, de a Trimph számára is ez jelentette az első győzelmet a kategóriában. Aegerter először nem állhatott dobogóra az idei szezonban (amikor befejezte a versenyt). A svájci előnye 29 pontra csökkent Baldassarrival szemben.
Taking the FIRST EVER WIN for Triumph in #WorldSSP, your victor #62 Stefano Manzi! 👏🏆#PRTWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/VbY1X9MQS8
— WorldSBK (@WorldSBK) October 8, 2022
Sebestyén Peti végül a 14. helyen zárta a futamot.
A futam végeredménye:
1 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | |
2 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 0,011 |
3 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 0,128 |
4 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 0,309 |
5 | N. TUULI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 1,732 |
6 | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 2,638 |
7 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 3,583 |
8 | H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph | 6,491 |
9 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 6,774 |
10 | I. VINALES | D34G Racing | Ducati | 6,815 |
11 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 6,844 |
12 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 7,090 |
13 | Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 8,881 |
14 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros. | Yamaha | 12,193 |
15 | N. BULEGA | Aruba.it Racing WorldSSP | Ducati | 16,202 |
16 | S. JESPERSEN | Kallio Racing | Yamaha | 17,641 |
17 | J. GIMBERT | VFT Racing | Yamaha | 19,134 |
18 | O. VOSTATEK | MS Racing Yamaha | Yamaha | 19,216 |
19 | F. FULIGNI | D34G Racing | Ducati | 20,675 |
20 | O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 20,685 |
21 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 21,286 |
22 | B. CURRIE | Motozoo Racing by Puccetti | Kawasaki | 30,261 |
23 | M. KOFLER | CM Racing | Ducati | 30,703 |
24 | J. BUIS | Motozoo Racing by Puccetti | Kawasaki | 34,914 |
25 | J. DIAZ CORBELLA | I+Dent Racing Team | Yamaha | 39,167 |
26 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 57,374 |
Nem értek célba: | ||||
RET | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing WorldSSP | Kawasaki | 1 kör |
RET | L. TACCINI | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 1 kör |
RET | T. EDWARDS | Yart – Yamaha WorldSSP | Yamaha | 3 kör |
RET | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 5 kör |
RET | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 9 kör |
RET | M. KAWAKAMI | MS Racing Yamaha | Yamaha |