Bautista magabiztos győzelmet aratott Rea előtt, miközben Razgatlıoğlu számára drámaira sikeredett a futam, bukása után csupán 1 pontot szerzett.
A 21 körös futam 19 fokos levegő és 49 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a Superbike mezőnye számára.
Az élről rajtoló Razgatlıoğlu rajtja nem sikerült a legjobban, de ennek ellenére megtartotta a vezető pozíciót Rea előtt. Az első métereken nagy harc alakult ki Razgatlıoğlu, Rea és Bautista között. Bautista előzte meg Rea-t és Razgatlıoğlut, a török vissza akart érni az élre, de túlvállalta magát és bukott a verseny első körében. A yamahás versenyző ezután vissza tudott menni a pályára, de messze a mezőny végére érkezett megtépázott motorjával. Nem adta fel a küzdelmet, megindult, hogy mentse, ami menthető és pontot tudjon szerezni.
Toprak begins the recovery ride, with the points gap increasing 👀#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/ECBbVfCYtl
— WorldSBK (@WorldSBK) October 22, 2022
A török bukása után Rea állt az élre, majd Bassani előzte meg az északír versenyzőt.
Will this 4-way battle continue for the whole race? 😬#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/ZH4YeVaFeQ
— WorldSBK (@WorldSBK) October 22, 2022
Néhány kör után Bautista már Rea-t előzve a második helyre ért vissza és elindult márkatársa, Bassani után a győzelemért. Nem túl nagy meglepetésre néhány kör után meg is előzte az olaszt. Bautista ezután hamar elnyúlt a mezőnytől, miközben a második helyért Bassani és Rea csatázott, többször helyet cserélve. Mögöttük közel 2 másodperces lemaradással haladt Lecuona és Rinaldi.
Rea is using everything in his arsenal but Bassani is holding on! 🥊#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/5tpwUvmft5
— WorldSBK (@WorldSBK) October 22, 2022
A helyi versenyző, Tati Mercado is bukott a futamon. Ő a törökkel ellentétben nem tudott visszatérni a pályára, az orvosi központba kellett szállítani vizsgálatokra.
A verseny utolsó harmadába érve Bautista már utcahosszal vezetett a mezőny előtt, Rea pedig továbbra sem bírt Bassanival. 3 körrel a leintés előtt intenzívebb pengeváltások kezdődtek Rea és Bassani között. A brit versenyző áthámozta magát az olaszon, határon motorozva. A ducatis versenyzőnek ezután már nem volt válasza, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
Az utolsó körre érkezve az élen nem volt változás, Razgatlıoğlu pedig a korábban hibázó Bazt előzte az 1 pontot érő 15. helyért. Lecuona a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, megelőzve Rinaldit, Lowest, Reddinget, Locatellit, Vierget és van der Markot a top 10-ben.
Bautista előnye 80 pontra nőtt Razgatlıoğluval, míg 87-re Rea-vel szemben a világbajnoki tabellán.
A futam végeredménye:
1 | A. BAUTISTA | Aruba.it Racing | Ducati | |
2 | J. REA | Kawasaki Racing | Kawasaki | 5.141 |
3 | A. BASSANI | Motocorsa Racing | Ducati | 6.689 |
4 | I. LECUONA | Team HRC | Honda | 11.917 |
5 | M. RINALDI | Aruba.it Racing | Ducati | 13.882 |
6 | A. LOWES | Kawasaki Racing | Kawasaki | 14.507 |
7 | S. REDDING | BMW Motorrad | BMW | 18.402 |
8 | A. LOCATELLI | Pata Yamaha | Yamaha | 18.869 |
9 | X. VIERGE | Team HRC | Honda | 19.540 |
10 | M. VAN DER MARK | BMW Motorrad | BMW | 24.661 |
11 | L. MAHIAS | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 31.397 |
12 | X. FORES | Team Goeleven | Ducati | 32.969 |
13 | G. GERLOFF | GRT Yamaha | Yamaha | 35.081 |
14 | E. LAVERTY | Bonovo Action BMW | BMW | 36.961 |
15 | T. RAZGATLIOGLU | Pata Yamaha | Yamaha | 39.885 |
16 | L. BAZ | Bonovo Action BMW | BMW | 40.371 |
17 | P. OETTL | Goeleven | Ducati | 44.885 |
18 | K. NOZANE | GRT Yamaha | Yamaha | 45.220 |
19 | O. KONIG | Orelac Racing | Kawasaki | 1’04.546 |
20 | M. SCHEIB | MIE Racing | Honda | 1’19.515 |
21 | M. SOLORZA | TPR Team Pedercini | Kawasaki | 1’32.427 |
Nem ért célba:
|
||||
L. MERCADO | MIE Racing | Honda | 14 kör |