Napra pontosan 11 éve állt rajthoz utolsó nagydíján Marco Simoncelli. Az olasz tehetségre emlékezünk.
Marco Simoncelli, becenevén „Sic” 1987. január 20-án született az Emilia-Romagna régióban található Cattolica városában, de Corianóban élt kisgyermekkora óta. Itt került kapcsolatba először a motorozással, amikor 7 éves volt. Tehetsége igen korán felszínre tört. Kilencévesen már az olasz minimotor-bajnokságon szerepelt, meglehetősen eredményesen.
A 2001-ben debütált a 125 köbcentisek olasz bajnokságában, ahol újoncként bajnoki címet szerzett, majd egy évvel később a 125 köbcentis Európa-bajnoki sorozatban is diadalmaskodott. Nemzetközi szinten ezután kezdett ismertté válni.
2003-ban a Matteoni Racing szerződtette le az olaszt, aki az idény során számtalanszor pontszerzéssel örvendeztette meg csapatát.
2004-ben, új csapatnál szerezte első futamgyőzelmét. A következő szezonban 5. lett a világbajnoki tabellán, majd feligazolt a 250-es kategóriába, ahol a Metis Gilera színeit képviselte.
A 2008-as év kétségtelenül a legsikeresebb idénye volt: világbajnoki címet szerzett a középső kategóriában.
Sokan támadták agresszív stílusa, kíméletlen előzései miatt. Honfitársához, Valentino Rossihoz kezdték hasonlítani, aki egyébként jó barátságot ápolt a fiatal tehetséggel. Bizonyára minden motorsport-rajongó emlékszik Simoncelli bohókás frizurájára, magas termetére és olykor megmosolyogtató megjelenésére. Ki ne emlékezne?
A 2010-ben feligazolt a MotoGP-be, ahol a Gresini Honda csapatát erősítette. Dobogót ugyan nem szerzett, de a világbajnoki 8. hely meglehetősen erős kezdés volt az újonctól.
A következő évről azt gyanították, ez az ő éve lesz. 2011-ben már sikerült dobogós helyezéseket elérnie. Hihetetlen futamokat teljesített, és utolsó versenyein megfigyelhető volt a megfontoltabb, nyugodtabb versenyzés.
Elérkezett aztán 2011. október 23-a. Édesapja korábban azt nyilatkozta, hogy Simoncelli minden fontosat Sepangban csinált. Itt szerezte meg például a korábbi 250-es világbajnoki címét is. A pálya rövidítése pedig megfelel az olasz becenevének.
A futam második körében történtekre azonban senki nem számított. Simoncelli a 11-es kanyarban kicsúszott. Próbált visszatérni az ideális ívre, de sajnos a mögötte érkező két versenyző, Colin Edwards és Valentino Rossi nem tudta kikerülni a pályára sodródó Simoncellit.
Az esetet követően a versenyt piros zászlóval félbeszakították, Simoncellit pedig a pálya melletti mobilklinikára szállították, de az orvosok minden erőfeszítése hiábavaló volt. 50 percig próbálták újraéleszteni, sikertelenül. Helyi idő szerint 16:56 perckor örökre eltávozott közülünk.
Kirobbanó tehetség volt, nagyszerű versenyző, és egy olyan ember, akire a motorsport világa örökké emlékezni fog.
Nyugodjon békében!