Dominique Aegerter megszerezte 15. futamgyőzelmét a szezonban, egy óriási csata után Baldassarrival. Végül Caricasulo lett a második, amivel Baldassarri újabb értékes pontokat szerzett.
A futam rajtjánál Caricasulo jött el a legjobban, Baldassarri a harmadik helyig ment előre, míg Aegerter 3 pozíciót veszített a start után. Sebestyén Péter a rajt után visszaesett a 13. helyre.
Az első körökben sok bukást láthattunk, először Soomer és Bayliss bukott, majd a Taccinit helyettesítő Bradley Smith és Luca Bernardi is estek a futam elején, ami utóbbi pilóta hibájából történt. Nem sokkal később Montella (aki kiesése után vicces módon dupla hosszú körös büntetést kapott a rajtnál való kiugrás miatt) is a pálya szélén fejezte be a versenyt.
Caricasulo leads while De Rosa, Baldassarri and Aegerter keep him honest 👀#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/zFGDUeLhfS
— WorldSBK (@WorldSBK) October 23, 2022
A 4. körben Caricasulót De Rosa és Baldassari is megelőzte, miközben Aegerter továbbra is a negyedik helyen haladt, aki mellett Tuuli is el tudott menni. A 7. körben azonban a finn hibázott és visszacsúszott a 7. pozícióba.
A futam feléhez közeledve, Baldassari hibája miatt De Rosa el tudott nyúlni az őt követő hármastól. Azonban a ducatis nem nyugodhatott meg, mert az üldöző boly szórta a leggyorsabb köröket. 9 körrel a vége előtt az olasz bukott, így győzelmi esélyei elszálltak. Ugyan vissza tudott térni a pályára, de későb a boxba hajtott. A vezetést Baldassarri örökölte meg, de Caricasulo és Aegerter közelről követték az Evan Bros. Yamaha versenyzőjét.
De Rosa has crashed!
The race leader has gone down, but he's OK and back on the bike 😣#ARGWorldSBK 🇦🇷 pic.twitter.com/wHiWX6i3Az
— WorldSBK (@WorldSBK) October 23, 2022
6 körrel a leintés előtt Caricasulo hibázott, amivel Aegerter a második helyre lépett előre. A svájci egyből megpróbálkozott egy előzéssel Baldassarrival szemben is, amit az olasz hárított. Caricasulo hibája után visszatért a küzdelembe, többször is megpróbálta megelőzni Aegertert, amivel Baldassarri előnyhöz jutott, mivel a svájcinak folyamatosan védekeznie kellett. Az élen zajló csatározások miatt Tuuli is elkezdett közeledni a vezető trióra.
Azonban 3 körrel a leintés előtt Aegerter az élre állt, amire Baldassarri néhány kanyar után válaszolt és visszavette a pozíciót. Az utolsó métereken Aegerter nagyon bátran bement Baldassari mellé, az olasz kizökkent, így a svájci behúzta a futamgyőzelmet, míg Baldassarri visszaesett a harmadik pozícióba, Caricasulo mögé.
Aegerter futamgyőzelmével 72 pontra növelte előnyét a tabellán az utolsó 2 versenyhétvége után.
Sebestyén Péter a szombatihoz hasonlóan a 12. helyen ért célba, újabb pontokat szerezve a világbajnoki küzdelemben.
A 2. futam végeredménye:
1 | D. AEGERTER | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | |
2 | F. CARICASULO | Althea Racing | Ducati | 0.667 |
3 | L. BALDASSARRI | Evan Bros. | Yamaha | 0.839 |
4 | N. TUULI | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 2.240 |
5 | S. MANZI | Dynavolt Triumph | Triumph | 4.317 |
6 | J. CLUZEL | GMT94 Yamaha | Yamaha | 5.612 |
7 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 9.704 |
8 | N. BULEGA | Aruba.it Racing | Ducati | 15.485 |
9 | A. VERDOIA | GMT94 Yamaha | Yamaha | 16.165 |
10 | A. HUERTAS | MTM Kawasaki | Kawasaki | 17.142 |
11 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 17.743 |
12 | SEBESTYÉN PÉTER | Evan Bros. | Yamaha | 20.705 |
13 | T. BOOTH-AMOS | Prodina Racing WorldSSP | Kawasaki | 32.645 |
14 | O. VOSTATEK | MS Racing | Yamaha | 39.237 |
15 | M. BRENNER | VFT Racing | Yamaha | 42.827 |
16 | P. HOBELSBERGER | Kallio Racing | Yamaha | 1’01.283 |
Nem ért célba: | ||||
R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 7 kör | |
Y. MONTELLA | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki | 17 kör | |
L. BERNARDI | CM Racing | Ducati | 17 kör | |
B. SMITH | Ten Kate Racing Yamaha | Yamaha | 18 kör | |
O. BAYLISS | BARNI Spark Racing Team | Ducati | 18 kör | |
H. SOOMER | Dynavolt Triumph | Triumph |