back to top
2025. november 04. 20:11
További
    KezdőlapMotoGPKiderült, kinek a testi adottságai jelentik a legnagyobb előnyt, illetve hátrányt a...

    Kiderült, kinek a testi adottságai jelentik a legnagyobb előnyt, illetve hátrányt a MotoGP-ben

    Míg a Moto2 és a Moto3 a minimális súlyt a versenyző és a motor kombinált értékei alapján határozza meg, a MotoGP-ben nem ez az eljárás él.

    A MotoGP-ben a kombinált súly kérdése régóta húzódó vita, mivel a fizikailag nagyobb versenyzők úgy érzik, hogy igazságtalanul szenvednek hátrányt.

    Scott Redding (78kg/185cm) és Danilo Petrucci (80kg/181cm) korábbi kérései süket fülekre találtak.

    Luca Marini, aki 69kg/184cm-es súlyával a MotoGP jelenlegi rajtrácsának legmagasabb versenyzője, nem ért egyet. Nem a tiszta kigyorsítás az, amit a legnagyobb hátránynak érez, hanem a gumik „terhelése” és „energiája”, ami a kigyorsításhoz szükséges.

    Az olasz, aki korábban a Moto2-ben a versenyző és a motor együttes 217 kg-os súlyhatára fölött versenyzett, azt mondta:

    „A Moto2-ben van egy minimális [kombinált] súly, és én túlléptem a limitet, de [csak] 4 kg-val. A MotoGP-ben ez sokkal nehezebb. Próbálok szigorúbb lenni magammal az edzéseimet és a diétámat tekintve, mert nincs [kombinált] minimum súly, így olyan 10kg-os különbségek is lehetnek köztem és egy másik Ducati versenyző között. Még ha sok erőnk is van, ez sokat változtat a motor viselkedésén, és azon is, hogyan terheljük a gumikat. Én jobban megterhelem a gumikat, mert több kilóval több energiát kell a gumiba tenni ahhoz, hogy ugyanúgy gyorsulj. Nem arról van szó, hogy veszítesz a kigyorsításnál, de az energia, amit a gumiabroncs igényel, több. Szóval nagyon óvatosnak kell lenned a hátsó gumival, különösen azért, mert nem akarod annyira elhasználni.”

    „Nem értem, hogy eddig miért nem hozták be a kombinált súlyt a MotoGP-be. Nem tudom, hogy miért. Ez valami igazán demokratikus dolog, szerintem” – mondta Marini.

    „Miért kell egy nehéz versenyzőt büntetni valamiért, ami csak a természetéből fakad? Ez egy értelmetlen dolog szerintem.”

    A technikai szabályok megváltoztatásához azonban a gyártók egyhangú hozzájárulása szükséges, legalábbis néhányuknak nem tetszik az ötlet, hogy a gépüket különböző súlyokkal futtassák, mivel a ballasztra van szükség a kombinált súly eléréséhez a könnyebb versenyzőknél.

    „A gyártók nem akarnak ballasztot használni. Továbbra is úgy akarnak versenyezni, mint most, és nem gondolkodnak azon, hogy ha egy kisebb versenyzőjük van, akkor hova kellene ballasztot tenniük, amivel esetleg befolyásolhatják a motor viselkedését.”

    „Szerintem [a kombinált súly] olyasmi, amiről az IRTA-nak, a Dornának kell döntenie, nem a gyártóknak.”

    Kombinált minimum súly a különböző kategóriákban:

    Moto3 kombinált minimum súly (motor + versenyző) = 152 kg.
    Moto2 kombinált minimális súly (motorkerékpár + versenyző) = 217 kg
    MotoGP minimális súly (motorkerékpár) = 157kg

    A 2022-es MotoGP-mezőny súly/magasság statisztikája:

    Versenyző Súly Magasság
    Remy Gardner 72kg 178cm
    Álex Rins 72kg 176cm
    Takaaki Nakagami 70kg 175cm
    Luca Marini 69kg 184cm
    Joan Mir 69kg 181cm
    Fabio di Giannantonio 68kg 175cm
    Andrea Dovizioso 68kg 165cm
    Francesco Bagnaia 67kg 176cm
    Johann Zarco 67kg 171cm
    Aleix Espargaró 66kg 180cm
    Fabio Quartararo 66kg 177cm
    Cal Crutchlow 66kg 170cm
    Álex Márquez 65kg 179cm
    Marc Márquez 65kg 169cm
    Franco Morbidelli 64kg 176cm
    Jack Miller 64kg 173cm
    Maverick Viñales 64kg 171cm
    Miguel Oliveira 64kg 170cm
    Enea Bastianini 64kg 168cm
    Raul Fernandez 63kg 177cm
    Darryn Binder 63kg 175cm
    Pol Espargaró 63kg 171cm
    Brad Binder 63kg 170cm
    Jorge Martín 62kg 168cm
    Marco Bezzecchi 61kg 174cm

     

    Forráscrash.net