back to top
2024. április 30. 21:27
KezdőlapMotoGPCarmelo Ezpeleta hasznot húz a Forma-1-ből

Carmelo Ezpeleta hasznot húz a Forma-1-ből

A Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta a Forma-1 vezérigazgatójával, Stefano Domenicalival és a Pramac főnökével, Paolo Campinotival együtt beszélt Pamplonában a MotoGP jövőjéről és a Forma-1-gyel való kapcsolatról.

Ezpeleta elmondta: „Amikor nem ugyanazon a hétvégén versenyzünk, a kockás zászló leintése után az első dolog, amit kapok, az egy üzenet Stefano Domenicalitól, amelyben gratulál nekem. Ahogy én is gratulálok neki a versenyein, mert a világ első számú motorsporteseményeiről beszélünk.”

„Nem árt, ha bevallom, és úgy gondolom, jól kiegészítjük egymást” – tette hozzá a 76 éves barcelonai a Forma-1-re és a MotoGP-re utalva.

„Sokat tanultam a Forma-1-től az évek során, és Stefanóval nagyon jó a kapcsolatom. Nem tagadom, hogy hasznot húzok abból, amit csinálnak. Mi pedig lemásoljuk, amit tudunk” – ismerte el a spanyol.

Ezpeleta beszélt a MotoGP világbajnoki naptáráról is, amely jövőre 21 futamot tartalmaz. „A naptár összeállítása az egyik legtrükkösebb feladat. De sikerül kielégítően megoldani, éppen a jó együttműködésünknek köszönhetően. Kevesebb világbajnoki futamot kell rendeznünk, mint a Forma-1-ben, mert itt nagyobb a sérülésveszély, és időt kell adnunk a pilótáknak a felépülésre” – hangsúlyozta.

Természetesen a fenntarthatóság is téma volt, Ezpeleta kiemelte a MotoE sikerét és a CO2-semleges üzemanyag jövőbeli használatát. A MotoGP géposztály generációváltásáról kérdezve hangsúlyozta: „A következő generáció már itt van, Fabio Quartararo és Pecco Bagnaia világbajnokok”.

A duóhoz csatlakozott a Pramac főnöke, Paolo Campinoti, akinek csapata 2005 óta versenyez a Ducatival a MotoGP-ben, és 2021-ben Spielbergben ünnepelte első győzelmét Jorge Martínnal.

Campinoti cége, a Pramac a versenypályán kívül is jelen van, a generátorgyártó például a Losail-i reflektorok generátorait szállítja. Campinoti azt támogatja, hogy a MotoGP-t inkább a Forma-1 irányába mozdítsák el, és korlátozzák a kisebb GP-osztályok értékét a MotoGP javára.