2023-ban a Mooney VR46 Racing Team már nem kapja meg a Ducatitól az aktuális Desmosedicit. Alessio „Uccio” Salucci csapatigazgató elmondta ennek okait, és ambiciózus célt fogalmazott meg.
2022-ben a VR46 pártfogoltja, Luca Marini egy GP22-essel versenyzett. Az új szezonban a Ducati Corse csak a Prima Pramacot és így Jorge Martínt és Johann Zarcót látja el új gyári anyaggal, a gyári csapat mellett.
A Borgo Panigale-i gyártó tiszta feltételeket akart teremteni. Alessio Salucci azonban a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában azt hangsúlyozta:
„Ez a mi döntésünk volt. Folyamatosságot akarunk. Nem akarok újra ott kezdeni, ahol a 2022-es szezon elején voltunk. Megvolt a gyári gép, de keveset értettünk belőle. Fárasztó megtalálni a felfelé vezető utat, és amikor megtalálod, a többiek már fent vannak, és el is tűnnek az időközben…. Ezért inkább folytonosságot kívántunk adni a munkánknak: Luca a GP22-es motoron marad, ami egy fantasztikus gép. Bez vált a GP21-ről a GP22-re.”
„Számos megfontolásunk volt. Mindig van mögötte egy döntéshozatali folyamat, márciusban kezdtük, majd lépésről lépésre jutottunk el a következtetésre. Az sem titok, hogy ma már a pénzügyi szempont is fontos tényező. Nem hiszem, hogy a Ducati pusztító motort fog építeni a 2023-as szezonra. Most persze remélem, hogy inkább kis módosítások lesznek, még akkor is, ha természetesen a GP23 lesz az.”
„Az biztos, hogy a második MotoGP-szezonunkkal kapcsolatban más elvárások fogalmazódnak meg. Meg akarunk nyerni egy versenyt. De nem várunk túl sokat, mert mint minden ügyfélcsapat, mi is a gyári csapat szolgálatában állunk. Reméljük, hogy fel tudjuk építeni a versenyzőket, hogy egy nap a jövőben feljussanak a gyári csapatba. 2023-ban mindenképpen többet várunk mindenkitől.”