45 éve hunyt el Herbert James „Burt” Munro új-zélandi motorversenyző, aki az 1967. augusztus 26-án Bonneville-ben felállított 1000 köbcentiméter alatti világrekordjáról híres. Ez a rekord még mindig áll; Munro 68 éves volt, és egy 47 éves gépet vezetett, amikor az utolsó rekordját felállította.
Munro 1899-ben született Invercargillben. Ikertestvére születésekor meghalt, így Munro egy farmon nőtt fel az Invercargilltől keletre fekvő Edendale-ben.
Munro érdeklődése a sebesség iránt már korán megmutatkozott. Az invercargill-i kikötőbe vonattal tett kirándulások ritka izgalomforrást jelentettek számára, és az autók, motorkerékpárok és repülőgépek megjelenése csak fokozta Burt vágyát, hogy csatlakozzon a farmon kívüli világhoz. Az első világháború kitörésekor az volt a szándéka, hogy amint elég idős lesz, hadba vonul, hogy világot láthasson.
Munro az első világháború végéig a családi farmon maradt. Ezt követően hivatásos gyorsulási versenyző lett, de a nagy gazdasági világválság kezdetén hazatért a családi farmra. Motorkerékpár-kereskedőként és szerelőként talált munkát, majd motorversenyzőként is kipróbálta magát.
Munro Indian Scoutja egy nagyon korai modell volt, mivel csak a 627. Scout volt, amely elhagyta az amerikai gyárat. A motor eredeti végsebessége 55 mph (89 km/h) volt. Ez azonban nem elégítette ki Munrót, ezért 1926-ban úgy döntött, hogy elkezdi átalakítani szeretett Indianját.
A két legnagyobb kihívást, amelyet Munro számára a motor átalakítása során le kellett küzdenie, a pénzhiány és az jelentette, hogy teljes munkaidőben motorkerékpár-kereskedőként dolgozott. Gyakran éjszakákon át dolgozott a motorjain (volt egy 1936-os Velocette MSS-je is), majd reggel munkába állt.
Mivel Munro szerény anyagi helyzetű ember volt, gyakran maga készítette az alkatrészeket és a szerszámokat, ahelyett, hogy professzionális eszközöket használt volna. Például saját maga készítette a csöveket, dugattyúkat, lendkereket stb.
A végső fázisban az Indian lökettérfogata 950 köbcentiméter volt (építéskor 600 köbcentiméter), és egy hármas láncos hajtásrendszer hajtotta.
Invercargill-i otthonából dolgozott 20 éven át azon, hogy nagymértékben átalakítsa 1920-as Indian motorkerékpárját. Munro 1938-ban állította fel első új-zélandi sebességrekordját, és később még hét további rekordot állított fel. Elutazott a Bonneville Salt Flats versenypályára, ahol sebességi világrekordokat próbált felállítani. A sós síkságon tett tíz látogatása során hármat sikerült is neki, amelyek közül az egyik még mindig áll. Először 1962-ben, majd 1966-ban és végül 1967-ben. Egyszer 200 mph (320 km/h) feletti sebességgel is kvalifikálta magát, de ez egy nem hivatalos futam volt, és nem vették figyelembe.
Munro 1978. január 6-án, 78 éves korában természetes halált halt. Erőfeszítéseiről és sikereiről készült A leggyorsabb Indian (2005) című mozifilm Anthony Hopkins, Oscar-díjas színész főszereplésével, valamint egy korábbi, 1971-es rövid dokumentumfilm, mindkettőt Roger Donaldson rendezte.
2014-ben, 36 évvel a halála után posztumusz megkapta az 1967-es 296,2593 km/h (184,087 mph) rekordot, miután fia, John észrevette az AMA akkori számítási hibáját.