A MotoGP rajongóit mindig is érdekelte, hogy vajon az aerodinamikai újítások, az elektronika és az eszközök korában a versenyző vagy a motor a kulcsszereplő? Pecco Bagnaia választ adott erre a kérdésre.
Bagnaia jóvoltából a Ducati tavaly 15 év után először nyerte meg a világbajnoki címet a királykategóriában. Nem ez az egyetlen ok, amiért a Desmosedici a MotoGP abszolút referenciamotorjának számít. Újra és újra felmerül a kérdés, hogy a versenyző vagy inkább a motor jelenti-e a különbséget. Emellett milyen arányban?
A világbajnok így vélekedzik: „Egyértelmű, hogy a motor nagy különbséget jelent, mivel egyre versenyképesebb. Köszönhetően a kipörgésgátlónak, az elektronikának stb. Azonban úgy gondolom, a versenyző az, aki képes menedzselni a gumikopást, kezelni a féktávokat. A motoron a versenyző teszi a különbséget.” – idézi Bagnaiát a SPEEDWEEK.com.
„Ez eléggé világossá válik, ha megnézzük az előző évek eredményeit. Marc Márquez az egyetlen, aki Hondával nyert. Casey Stoner volt az egyetlen, aki Ducatival. Vale pályafutása minden korszakában az élen volt, még akkor is, amikor a Yamaha nem volt annyira versenyképes. Az elmúlt években mindig az élen voltam, világbajnoki második és világbajnoki első helyezettként. A versenyző teszi a különbséget, még most is, de hogy ez hány tizedet jelent, azt nem tudom megmondani.”
„Szerintem egy versenyző teljesítménye az időmérőn mutatkozik meg leginkább azáltal, hogyan kezeli a gumik elhasználódását. Voltaképpen a versenyeken is ugyanez a képlet. Nagyon okosnak kell lenni és nagyon simán kell vezetni. Ezért úgy vélem, hogy az időmérőn futott legjobb idő és a verseny 15 köre után lehet következtetni egy versenyző szintjére.