A mérnökök szeme elsősorban Michele Pirro Ducatijára szegeződött Sepangban. Bármit is főzött ki Gigi Dall’Igna és technikusai 2023-ra, az ma garantáltan odaégett.
A Yamaha tesztpilótája, Cal Crutchlow érte el a legjobb időt a MotoGP malajziai shakedown tesztjén: 2’01.14-os időt motozott, de Dani Pedrosa – ugyan nem hivatalosan – sokkal gyorsabb volt a brit versenyzőnél.
A háromszoros MotoGP-győztesnek három YZR-M1-es motor állt rendelkezésére. Ezek két 2023-as prototípust és egy 2022-es specifikációjú Yamahát jelentettek. Természetesen az új fejlesztésű motorok nagyobb szerepet kaptak a teszten. Úgy tűnik, a problémákat Jerez óta alaposan elemezték a Yamahánál és minden darab a helyére került, ugyanis Crutchlow ma 330 km/h-s végsebességet ért el.
A Moto2-es géposztály tavalyi világbajnoka, Augusto Fernández másodszor is a GASGAS Factory Racing Tech3 RC16-os motorjával versenyzett. Ugyan nem tesztpilóta, de újoncként kiérdemelte, hogy a teszt mindhárom napján részt vehessen. A spanyol mindössze 185 ezredmásodpercet veszített Cal Crutchlow legjobb idejéhez képest.
Michele Pirro immáron a tizenegyedik szezonját teljesíti a Ducatinál tesztpilótaként. Gigi Dall’Igna már a madonnai csapatbemutatón bejelentette, hogy új burkolatot kap a 2023-as Desmosedici, melyet láthattunk is a teszten. Pirro két GP23-ast vezetett, és 2:02.115-ös időt ért el, ami jelentősen elmaradt Crutchlow legjobb körétől. (Pedrosa nem hivatalos eredményéről nem is beszélve.)
A magas, 32 fokos hőmérséklet és a poros aszfalt miatt az idők még mindig körülbelül három másodperccel elmaradnak azoktól, melyeket az október végi Maláj Nagydíjon láthattunk. A csapatok és a versenyzők azonban szeretik hangsúlyozni, hogy a teszteken a köridők másodlagosak, itt elsősorban az új alkatrészek kipróbálása a cél.