Több mint egy éve beszélnek arról, hogy a MotoGP-ben kiegyenlítetlenek az erőviszonyok, hiszen a rajtrácson a nyolc Ducati mellett csak két Yamaha szerepel. Ezt a helyzetet a FIM, a Dorna és a többi gyártó is szeretné megváltoztatni.
A Mooney VR46 Racing csapatnak esze ágában sincs idő előtt lemondani a világ legversenyképesebb motorjáról. Előbb-utóbb, talán 2025-re a Ducatinak meg kell válnia a nyolc motorjától, de még hat versenygéppel is hatalmas fölényben lesz a többi gyártóhoz képest. Lin Jarvis nyíltan beszélt arról, hogy Valentino Rossi alakulatát el tudná képzelni a Yamaha szatellitcsapataként, de még semmi nem hivatalos. Massimo Rivola, az Aprilia vezérigazgatója azonban egyre inkább sürgeti az intézkedéseket:
„A MotoGP-nek nem szabadna egyetlen gyártóról szólnia. A rajtkockák majdnem felét egy márka foglalja el… Kompromisszumot kellene keresnünk.”
A MotoGP 2023-as szezonjában nyolc Ducati, négy Aprilia, négy Honda, négy KTM és csak két Yamaha indul. Razlan Razali RNF csapata nem fogadta el az Iwata gyártótól a második éves szerződéshosszabbítást, és inkább az Apriliával kötött szerződést, amely első alkalommal négy RS-GP-t indít majd. A Ducati elsöprő ereje azonban megmaradt, számszerűleg és minőségileg is. A korábbi F1-es menedzser intézkedéseket sürget, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő még egyszer.
„Ha én lennék a Ducati helyében, betiltanék minden tesztelést” – viccelődött Massimo Rivola a Speedweek.com-nak adott interjújában.
„Nem szép látvány, hogy a Yamahának csak két motorja van. Ezért kérek egy egyértelmű szabályt arra vonatkozóan, hogy az egyes gyártók hány motorkerékpárral szerepelhetnek.”
Ráadásul már a 2027-2031-es ötéves időszakra vonatkozó technikai szabályokról is tárgyalni kell, és úgy tűnik, mindenki egyetért abban, hogy így vagy úgy, de korlátot kell szabni a motorok teljesítményének.