Szombaton Fabio Quartararo még „teljesen elveszett” volt Portimãóban, de aztán a Yamaha úgy döntött, újra beveti a 2022-es futóművet és aerodinamikát.
Fabio Quartararo komoly nyomás alá helyezte az olasz motorokat a portimãói teszt utolsó óráiban. Egy ideig a második helyen állt, majd végül a harmadik helyen zárt, 0,148 másodperccel elmaradva a legjobb időtől, melyet Pecco Bagnaia tudhat magáénak.
„Ma sikerült egy hatalmas lépést tennünk előre” ─ lélegzett fel a Yamaha gyári versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Részben a tavalyi aero csomagot és egy korábbi beállítást használtunk. Ez jól működött, és láthatóvá tette azt is, hogy hol voltak eddig problémáink. Még mindig hiányzik ugyan néhány apróság, de úgy érzem, kezdek teljesen eggyé válni a motorral. Sosem futottam még ilyen jó időt ezen a pályán.”
A Ducati űridőt ért el, miközben a Yamaha megtalálta azt, amit a Honda régóta keres
A Yamaha most már olyan motort rakott össze, amellyel Quartararo felveheti a versenyt a Ducatikkal?
„Ha nem láttam volna Bagnaia köridejét, akkor erre a kérdésre igennel válaszolnék, de ettől eltekintve egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, mint egy évvel ezelőtt. Még nem tartunk ott, ahol szeretnék lenni, de így is a fejlődés útjára léptünk. A szombati napig teljesen elveszettek voltunk, de már látom a fényt az alagút végén. A versenyeken nyilvánvalóan más lesz minden.”
A francia versenyző a vasárnapi tesztnapon a 2022-es futóművet és a 2022-es aerodinamikát használta.
„Igen, ez így van. Úgy tűnik, jó ötlet volt, mert a motor jó irányba változott.”
Quartararo tegnap egy sprintverseny-szimulációra is vállalkozott.
„Nem ment rosszul, a tempóm elég jó volt. A lágy gumikkal mentem, az első körökben túl óvatos voltam. Őszintén szólva, nyomhattam volna keményebben is, mert az utolsó köröm 1:38,8 volt úgy, hogy 12 kör volt már a gumikban, úgyhogy elégedett vagyok.”