back to top
2024. május 02. 15:32
KezdőlapP1MotoMotoros hírekEICMA 2023: keleti vegyes vágott

EICMA 2023: keleti vegyes vágott

Bár még mindig a miánói seregszemle számít a motorkerékpár-újdonságok gyújtópontjának, a tradicionális gyártók egyre inkább szeretik időben eltolni az újdonságok premierjeit. Hiszen nagyobb a média-figyelem, ha nem sok modellre aprózódik egyszerre.

A BMW például nem is képviselteti magát a kiállításon, a legnagyobb durranásnak számító R 1300 GS már a kereskedésekben látható. Azonban sok feltörekvő gyártó meglepően érdekes motorokat mutatott be, ezek közül szemezgettünk a teljesség igénye nélkül.

Elsőként a kínai-olasz Moto Morini Corsaro 750-ese tűnik a legérdekesebbnek, nemcsak a kifejezetten vagány megjelenése miatt. Hanem V2-es blokkja miatt is, hiszen ezt a konstrukciót gyakorlatilag felváltották a sokkal olcsóbban gyártható sorkettesek, legalábbis a kisebb kategóriákban. Ugyanerre a blokkra építettek egy sportmotort is Corsaro Sport néven, illetve egy 1200-as túra-endurót is hamarosan piacra dobnak.

 

Corsaro 750 Fotó: Moto Morini

A szintén kínai hátterű Benelli egy nagyon érdekes 300-as egyhengeressel, a BKX 300-al szeretne a fiatalok kedvében járni. Igényes felépítés, üdítően friss dizájnnal, bravó!

BKX 300 Fotó: Benelli

Ugyancsak a Benelli jegyzi a 48 lovas sorkettes Tornado 500-as sportmotort, valamint a TNT 500-as csupaszt. Szintén karakteres és friss formavilág, kívánatos felépítéssel.

TNT 500 Fotó: Benelli
Tornado 500 Fotó: Benelli

Indiai versenyzőt köszönthetünk a Royal Enfield Himalayan 450 személyében. Az egyhengeres könnyű túra-enduró retrós formavilága modern technikát takar vízhűtéssel, tft műszerfallal. És gyaníthatóan piszkosul strapabíró is, hiszen valóban a Himalája útviszonyaira szánják.

Himalayan 450 Fotó: Royal Enfield

Utolsóként pedig álljon itt kontrasztként a japán Kawasaki frissített 500-as csupasza és sportmotorja a Z500 és a Ninja 500. Hiába új a blokk vagy van belőlük SE verzió tft kijelzővel, ha a kínai konkurensek már rég elfelejtették a csenevész féknyergeket és a hagyományos teleszkópokat, vagy a zárt szelvény lengővillát.

Ninja 500 Fotó: Kawasaki
Z500 Fotó: Kawasaki