Kádár Zoltán kijelentette, dolgoznak a magyarországi MotoGP- és Superbike-versenyek megvalósításán. A HUMDA sport- és közlekedésbiztonsági igazgatója elárulta, igyekeznek tanulni a külföldön látottakból.
Hetek óta lázban tartja a magyar motorsport-rajongókat, hogy néhány éven belül akár a Superbike-világbajnokság és a MotoGP mezőnye is ellátogathat hazánkba. Sőt, mindez akár már jövőre is megtörténhet: előbbi előzetes versenynaptárában „normál”, míg utóbbiéban tartalékhelyszínként szerepel a Balaton Park Circuit. Persze mindkét esetben azzal a kitétellel, hogy a pályát még homologizáltatni kell.
Amennyiben megvalósulnak, a magyarországi promóter a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. lenne, az eddigi tárgyalásokat is ők folytatták le a két sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dornával. Kádár Zoltán, a szervezet sport- és közlekedésbiztonsági igazgatója ejtett néhány szót a folyamatról.
„Dolgozunk azon, hogy a MotoGP-t, illetve a Superbike-ot idehozzuk Magyarországra – jelentette ki a HUMDA nemrég megjelent podcastjának vendégeként, még azelőtt, hogy nyilvánosságra hozták a Superbike-vb előzetes versenynaptárát. – Meglátjuk, hogy ez hogyan fog sikerülni, milyen időtávban.”
Ezután elsősorban a Superbike-ról beszélt olyan szempontból, hogy hogyan érdemes szórakoztatni a helyszínre kilátogatókat, illetve közelebb vinni hozzájuk a szériát. Ebből a szempontból ez a kategória sokkal befogadóbb, mint a MotoGP, ahol szigorúbb szabályok vannak érvényben. Kádár elárulta, hogy a külföldi példákból is próbálnak tanulni.
„Volt lehetőségünk kollégákkal egy tanulmányúton részt venni nemrégiben Portugáliában, Portimãóban a Superbike-vb-futamon – árulta el. – Ott is azt hangsúlyozták a szervezők, és mi is a saját szemünkkel azt láttuk, hogy az a lényege a Superbike-versenysorozatnak, hogy minél közelebb vigyék a nézőkhöz. Gyakorlatilag a paddockban ott sétálgatott, ha nem is több ezer, de több száz ember. Be tudtak nézni a csapatokhoz, hogy hogyan dolgoznak. Lehetett látni, hogy ez teljesen más, egyfajta fesztiválhangulatot visz az egész sportba. Söröztek, megvásárolták a különböző szurkolói termékeket, lehetett találkozni a paddockban a versenyzőkkel is néha, akik szembejöttek. Látszódott az embereken, hogy ez egy óriási élmény számukra.”
A legfontosabb tanulság, hogy nem mindenkit lehet kizárólag a versenyekkel kicsalogatni a nézőtérre. Persze a keményvonalas rajongóknak ez is elég, de ilyenkor rendre a sorozat népszerűsítése is a cél, amit nem náluk kell elérni. Éppen ezért a szervezőknek más módon is garantálniuk kell a publikum szórakozását.
„Egy felgyorsult világban élünk, amelyben nem feltétlenül lehet a nézőket csak és önmagában a sporttal kicsalogatni, muszáj nyújtani nekik valami további élményt azon kívül, hogy leülnek a helyükre, és nézik a versenyt, ami számomra önmagában is izgalmas, de lehet, hogy egy mai fiatal számára kell még további impulzus ezen kívül” – magyarázta Kádár.