back to top
2025. november 05. 10:11
További
    KezdőlapMotoGPRossit sokkolta Marini távozása, de ellenfélként is segíteni fog féltestvérének

    Rossit sokkolta Marini távozása, de ellenfélként is segíteni fog féltestvérének

    Valentino Rossi elárulta, az egész csapatot meglepte, hogy Luca Marini a Hondához igazolt, de érthetőnek tartja, hogy féltestvére elfogadta ezt a lehetőséget. A VR46 tulajdonosa a jövőre elsődlegesen a japán gyártókat segítő koncessziós szabályokra is kitért.

    Sokáig úgy tűnt, hogy a VR46-nál nem változik a jövő évi pilótafelállás. Olyannyira, hogy Marco Bezzecchi és Luca Marini esetében is bejelentették, hogy 2024-ben is ők alkotják a versenyzőpárost. Októberben azonban érkezett a hír, hogy Marc Márquez elhagyja a Hondát, ami, mint később kiderült, az olasz istállóra is hatással volt.

    A japán gyártó ugyanis Marinit is megkereste, és bár eleinte arról szóltak a hírek, hogy a 26 éves versenyző visszautasította az ajánlatot, később egyértelművé vált, hogy ő lesz a nyolcszoros világbajnok utódja. Féltestvére, a VR46-ot birtokló Valentino Rossi pedig nehéz helyzetben volt, hiszen egyfelől sajnálta, hogy elveszíti őt, másfelől tisztában van vele, hogy a Honda még a jelenlegi állapotával együtt is nagy esélyt jelent egy pilóta pályafutásában.

    Luca [eligazolása] sokkoló volt számunkra – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Nem számítottunk rá. Nagyon sajnálom, jó volt látni, hogy az élre állt, és főszereplő volt a csapatnál, illetve a motort illetően. Azonban megkapta ezt a lehetőséget azzal, hogy a Honda ülése szabaddá vált a gyári istállónál, kétéves szerződéssel. Nagy rajongója vagyok, és amennyire csak lehet, segíteni fogok neki. Nehéz döntés [volt], de nekünk, akik már benne vagyunk egy bizonyos korban, a Honda az Honda.”

    A Honda jelenti az utolsó lépést Marini számára, hogy kilépjen Rossi árnyékából?

    Ahogyan arra Rossi is utalt Marini 2025-ig írt alá a Hondánál. A japánok először egyéves szerződést ajánlottak a jelöltjeiknek, de ezzel nem értek célt, így kénytelenek voltak megduplázni a megállapodás időtartamát. Az olasz motoros ezzel egyébként csatlakozott Brad Binderhez és Johann Zarcóhoz, ugyanis jelen állás szerint ők hárman azok, akiknek nem a következő év végén jár le a szerződésük, vagyis elméletileg biztosan nem lesznek részesei a várható pilótakeringőnek.

    Marini egy rendkívül nehéz Hondánál kezdi meg karrierjének új fejezetét. A japán márka a tavalyinál is rosszabb idényt produkált, figyelembe véve, hogy idén voltak sprintfutamok, ráadásul a Suzuki kiszállásával kettővel kevesebb motorral kellett megküzdeniük. A nemrég nyilvánosságra hozott új koncessziós szabályok azonban fél évig mindenképpen őket, illetve a Yamahát fogják segíteni a legjobban, hiszen mindkét márkát a D kategóriába sorolták be, ahol a legenyhébbek a szabályok. Marini leigazolása pedig talán nem is a gyorsaság miatt lehet igazán hasznos, hanem azért, mert a paddockbeli hírek alapján rendkívüli műszaki érzékkel rendelkezik.

    Ők és a Yamaha megértették, nem engedhetik meg maguknak, hogy ennyire szenvedjenek, különösen a Ducatival szemben – fogalmazott Rossi. – Megértették, hogy magasabb fokozatba kell kapcsolniuk. Jövőre aztán lesz segítségük a japán gyártóknak. Marini pedig egy jól tesztelő pilóta, [úgyhogy] majd meglátjuk.”