back to top
2024. november 21. 22:00
KezdőlapMotoGPMarini nem értette, hogy miért van mögötte Miller, majd elengedte, és megvilágosodott

Marini nem értette, hogy miért van mögötte Miller, majd elengedte, és megvilágosodott

Luca Marini elárulta, Jack Miller mögött motorozva egyértelművé vált számára, hogy miben kell fejlődniük. A gyári Honda versenyzője problémával küszködött a Katari Nagydíjon, de elismerte, hogy enélkül sem tudta volna utolérni a legelőrébb végző márkatársait.

Katasztrofális időmérő és sprintfutam után a főverseny is borzalmasan alakult Luca Marini számára. A VR46-tól a gyári Hondához igazoló pilóta nem a kvalifikáción csak a sérülésből visszatérő Franco Morbidellit tudta megelőzni, majd pár órával később az utolsó lett a célba érkezők közül. Vasárnap pedig huszadik lett, miután Raúl Fernández kiesett, míg Jack Miller bukott.

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

Az ausztrál motoros már a futam elején elesett, de visszaszállt a motorra, és befejezte a versenyt. Végül 339 ezreddel Marini mögött ért célba, de korábban megelőzte a 26 éves versenyzőt. Mint kiderült, a kétszeres MotoGP-dobogósnak ez nem volt ellenére, sőt. Kemény hétvége volt – összegzett. – Láttam a bokszutcából mutatott táblán, hogy van valaki mögöttem. Aztán arra gondoltam, hogy »miért?«. Egészen addig, amíg rá nem jöttem, hogy Jacknek kell lennie. Aztán hagytam őt elmenni, és megpróbáltam követni őt.”

Elsőre nehezen lehet megérteni, hogy Marini miért engedte el Millert, hiszen ez teljesen szembemegy a versenyzői ösztönnel, ráadásul nem csapat- vagy márkatársakról van szó. Azonban a gyári Honda pilótája alighanem tisztában volt vele, hogy nincs esélye a pontszerzésre, és ennek tudatában inkább hasznos tapasztalatokat akart gyűjteni, amire a teszten nem nagyon volt alkalma. Mindez nem bizonyult hiábavalónak.

Most már egyértelmű számomra, hogy min kell dolgoznunk – jelentette ki. – Jack nem feltétlenül volt erősebb a fékezés során, mint én. A KTM hátsó kereke viszont nagyon jól tapad, különösen a kanyarbejáratoknál. Nagyon pontosan el lehet vezetni a kanyarcsúcspontig a motort, majd simán kigyorsítani. Jelenleg itt vannak a legnagyobb nehézségeim.”

Marini több mint 40 másodperccel maradt el a futamot megnyerő Francesco Bagnaia, ami több mint kétszer akkora különbség, mint amennyit a tizenkettedik, illetve tizenharmadik helyen végző márkatársai, Johann Zarco és Joan Mir összeszedtek. Az olasz versenyző szerint ez utóbbi nem csak neki róható fel, de elismerte, hogy normál körülmények között sem érte volna el az ő szintjüket. Volt egy kis problémám a futamon, ezért voltam olyan lassú – fogalmazott. – Azonban még a gondok nélkül sem tudtam volna olyan pozíciókért harcolni, mint a márkatársaim.”

Marini első közös futamhétvégéje a Hondával tehát nem is nagyon lehetett volna ennél rosszabb, legalábbis ami a teljesítményt illeti, hiszen minden fontos pályaeseményen ő volt a japán gyártó leglassabb pilótája. Ráadásul magának a márkának sem szűntek meg a problémái, és a Yamahával együtt láthatóan lefelé lógnak ki a mezőnyből. A 26 esztendős motoros ugyanakkor hangsúlyozta, hogy erre nem lesz azonnali megoldás.

Quartararo lesújtó értékelése: szerinte minden eddiginél nagyobb a Yamaha lemaradása

„Időre van szükségünk, hogy különböző dolgokat teszteljünk le – szögezte le, majd hozzátette, hogy még csak egy hétvége telt el az idényből. – Ez csak az első verseny volt. Nyugodtnak kell maradnunk, és tudnunk kell, hogy a kiindulópontunk messze elmarad az európai gyártókétól. Fel kell zárkóznunk, de ez egy folyamat, amihez idő és nyugalom kell.”