Értesülések szerint a MotoGP gyártói eddig nem tudtak megegyezni a motorblokkokat érintő fejlesztések befagyasztásáról. Ez lehet az egyik oka annak, hogy még mindig nem jelentették be a 2027-re tervezett új technikai szabályzatot.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a tervek szerint 2027-ben érkezik majd a MotoGP új technikai szabályzata, amellyel valószínűleg csökkenteni fogják a motorblokkok térfogatát a jelenlegi 1000 köbcentiről 850-re. Ezenfelül pedig az aerodinamikai fejlesztések visszafogásának, és a különböző segítő rendszerek, mint amilyen a magasságállító eszköz, korlátozásának lehetősége is az asztalon van.
Közel a megállapodás, szinte biztosan csökken az erőforrások térfogata a MotoGP-ben
A hírek szerint a gyártók ma már mind egyetértenek abban, hogy szükség van ilyen változtatásokra. Viszont nagyon úgy tűnik, hogy valami mégis akadályozza a megállapodást. Tavaly novemberben már közelinek látszott az egyezség, ám végül a hivatalos bejelentés azóta is várat magára.
A SPEEDWEEK.com szerint az áll emögött, hogy a gyártók nincsenek egy véleményen a motorblokkok fejlesztésének befagyasztásáról. Ennek a lépésnek az lenne az értelme, hogy így az új formula szerinti motorblokk előkészítésére lehetne koncentrálni, nem kellene a mostanival foglalkozni még 2025-ben és 2026-ban is, hiszen az jelentős mennyiségű erőforrást emésztene fel.
Eredetileg a Ducati, a KTM és az Aprilia is a fejlesztések befagyasztása mellett állt. Ám a svájci lap beszámolója szerint a noaleiek nemrég „oldalt váltottak”, csatlakozva ezzel a Hondához és a Yamahához. A japán gyártók jelenleg szabad szemmel is jól láthatóan le vannak maradva a vetélytársaik mögött, így teljesen érhető, hogy nem támogatnak egy olyan lépést, amely konzerválná a mostani erőviszonyokat.
Ez pedig más problémákat is szülhet, hiszen vészesen fogy a 2027-es idényig rendelkezésre álló idő. Ameddig nincs megegyezés, addig minden gyártónak párhuzamosan kell dolgoznia a mostani és a jövőbeli motorblokkján. A megoldás a Crash.net szerint egy koncessziós rendszer lehetne, amely az eredményekhez kötné a fejlesztési lehetőségeket.
Corrado Cecchinelli, a MotoGP technológiai igazgatója, aki központi szerepet játszik a szabályváltozásokról szóló tárgyalásokban, türelmet kért. „Ameddig nincs hivatalos megállapodás, addig semmit sem lehet a nyilvánossággal közölni” – mondta a szakember az újság megkeresésére.
Miért nem lesz unalmasabb a MotoGP az erőforrások méretének csökkentése miatt?