Johann Zarco elárulta, a Hondánál nem volt betervezve, hogy ennyire jól sikerülnek az aerodinamikai fejlesztések, így az elmúlt időszakban azon küzdöttek, hogy a Katalán Nagydíj hétvégéjén minél több új alkatrész álljon rendelkezésre. Az LCR versenyzője a legjobb tízet célozta meg.
Borzalmasan sikerült a szezon első öt fordulója a Hondának, hiszen arányaiban még a tavalyi és a tavalyelőtti szereplésüket is alulmúlták. A japán gyártónak az új koncessziós szabályok jelenthetnek segítséget, hiszen ennek értelmében többek között szabadabban fejleszthetnek, illetve többet tesztelhetnek, ráadásul a privát eseményeken az állandó versenyzők is részt vehetnek.
Álex Márquez ki meri jelenteni, hogy nem a többiek húztak el, hanem a Honda lett még rosszabb
Ez történt múlt héten Mugellóban is, ahol a Yamahával, valamint az Aprilia tesztpilótájával, Lorenzo Savadorival együtt gurultak pályára. A gyári csapat és az LCR motorosai között megosztották a feladatokat, hiszen amíg Joan Mir és Luca Marini számos új alkatrészt, köztük az új fejlesztésű motorblokkot próbálták ki, addig Johann Zarco és Nakagami Takaaki az aerocsomagra koncentráltak. Ez utóbbi pedig annyira jól sikerült, hogy kisebb fejfájást okozott a gyártónak.
„A legnehezebb dolog ezzel a Mugellóban jól működő aeróval, hogy egy hét alatt sok burkolatot kell elkészíteni, mindegyiket le kell lefesteni – nyilatkozta a francia versenyző a csütörtöki sajtónapon. – Nem volt betervezve, hogy Mugellóban ilyen jó eredményt érünk el. Szóval megtették a maximumot, hogy néhányat elkészítsenek erre a helyszínre, és még mindig azon vannak, hogy megpróbálják péntekre megcsinálni.”
Mindez azért is jelent felüdülést, mert az elmúlt időszakban már az eddig optimista Zarco is arra a következtetésre jutott, hogy zsákutcába kerültek, és más irányba kell elindulniuk. Úgy tűnik, hogy a mugellói teszten sikerült megtenniük az első lépést előrefelé, hiszen az egyszeres MotoGP-futamgyőztes egyértelműen érzékelte a változást.
Zarco: Meg kell változnia a motor DNS-ének, hogy újra kapjunk levegőt
Örültem, hogy éreztem némi különbséget – folytatta. – Jobban kanyarodtam a motorral. Tényleg ez volt az érzésem, és a teszt után elvégzett adatok ezt meg tudják erősíteni. Szóval ez pozitív irányba mutat. Ez egy olyan dolog, amit szerintem képesek homologizálni, aztán pedig jobban látják, [hogyan működik] a szezon hátralévő részében. Kíváncsi vagyok, hogy ez a különbség nagy segítség lesz-e az itteni futamokon.”
Utóbbi mondatával természetesen a Katalán Nagydíj hétvégéjére utalt. A Honda eddig csupán a kaotikus jerezi sprinten tudott az első tízbe férkőzni Mir és Nakagami révén, ezt pedig Zarco is szeretné elérni, lehetőleg minél hamarabb. „Meglátjuk, hogy be tudok-e kerülni a legjobb tízbe – jelentette ki. – Akarom, és jó lenne, ha itt, Barcelonában sikerülne.”