Fabio Quartararo csak részben kapta azt, amire számított a Katalán Nagydíj szombati napján, és kijelentette, nem érti, hogyan működnek a gumik ezen a hétvégén. A francia versenyző már nagyon várja a mugellói tesztet, amely szerinte nagy változást hozhat.
Kifejezetten jól kezdődött a Yamaha számár a Katalán Nagydíj hétvégéje, hiszen a pénteki edzésen Álex Rins bejutott a Q2-be. A spanyol pilóta aztán a nyolcadik pozíciót szerezte meg az időmérőn, csapattársa, Fabio Quartararo viszont csupán a tizenhetedik pozícióba kvalifikált. A futamon viszont megfordult a sorrend.
Szokatlan és bátor döntés hozta meg a sikert Rinsnek, aki megcáfolta a logikusnak tűnő elméletet
Rins egészen a tizenkettedik helyig esett vissza, ami jelentős romlás, figyelembe véve, hogy hárman is az élről estek ki. Persze ez utóbbi Quartararónak is segített, ám ezzel együtt is figyelemre méltó, hogy egészen a tizedik pozícióig sikerült felzárkóznia, amivel épphogy lemaradt a pontszerzésről. A francia pilóta csak részben kapta azt, amire számított.
„Félig igen, félig nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A motorunk rendkívül érzékeny a tapadási viszonyokra. Amikor a többieknek kicsit csökken, nekünk teljesen visszaesik. A kezdeti köridőnk sokkal rosszabb volt, de a tempót illetően az volt, amire számítottam. Az utolsó szektor elpusztít minket. Jack [Miller] volt előttem, de az utolsó szektorban körönként három tizedet veszítünk. Sajnos nem tudtunk gyorsabbak lenni, de ilyen futamra számítottunk.”
Nem Quartararo az első, aki kiemelte, hogy a montmelói pályán kifejezetten rossz a tapadás az átlaghoz képest. Mindez az ő dolgát is igencsak megnehezíti a hétvégén, ráadásul ezen felül is tapasztalt furcsaságokat. A 25 esztendős pilóta elárulta, a nap korábbi részében sokkal jobban érezte magát a versenygépen.
Elátkozott éllovasok, Espargaró-győzelem és Marc Márquez-felzárkózás a montmelói sprinten
„Az első gumit nem éreztem normálisnak – fogalmazott. – A közepesen, amelyet a futamon használtunk, nagyon rosszul érzem magam. Nem normális, hogy a délelőtt után, amikor a lágy abroncsot használtam, elmegy a stabilitás, ami megvolt. Nem értem az első gumi [működését] ezen a hétvégén, és szerintem nem vagyunk eléggé magabiztosak, de ez mindenkinél fennáll.”
Nem új keletű probléma, hogy a Yamaha azon a területen szenved a legjobban, amelyik korábban az M1-es legnagyobb erősségének számított. A japán gyártó múlt héten Mugellóban vett részt egy privát teszten, a jövő heti futam után pedig kollektív tesztet tartanak majd a toszkánai pályán. Quartararo bízik benne, hogy az meghozza az áttörést.
„A fordulás és a tapadás sokat számítanak – jelentette ki. – Pontosan ez nincs meg nekünk. Régen a kanyarodás volt az erősségünk, most pedig ezzel szenvedünk. Egyértelmű, hogy az, hogy egy [bizonyos] dőlésszögre nem vagyunk képesek, illetve a tapadás [hiánya] nem segít nekünk, és ez kritikus. Ugyanakkor jól vezetek, és az adatokat nézve jó irányt erőltetünk. Azonban már nagyon várom a mugellói és a valenciai tesztet, mert ezek nagy változást hozhatnak számunkra.”