back to top
2024. november 24. 01:15
KezdőlapMotoGP„Rémálom” – akkora a baj a Hondánál, hogy Acosta az esése után...

„Rémálom” – akkora a baj a Hondánál, hogy Acosta az esése után minden pilótájukat megelőzte

Bár a Hondánál két versenyző is pontot szerzett a Katalán Nagydíjon, a japán gyártónál nem lehetnek büszkék a teljesítményre, hiszen Pedro Acosta úgy is előttük végzett, hogy előtte bukott. Ezzel együtt ketten is elégedetten értékelték a versenyt.

A Hondánál egyelőre az elmúlt éveknél is kétségbeejtőbb a helyzet, és ezen a Katalán Nagydíj sem változtatott. Bár ezúttal elkerülték az austinihoz hasonló szégyent, és Nakagami Takaaki, valamint Joan Mir is pontot szerzett, de a pályán csak a rajt után bajba kerülő, a végére teljesen visszaeső Álex Rinst tudták megelőzni a márka versenyzői.

Bagnaia visszavágott Martínnak Montmelóban, Marc Márquez ismét a dobogóig zárkózott fel

Ami pedig már-már megalázó, hogy Pedro Acosta azok után tudta átverekedni magát a gyártó összes pilótáján, hogy a 11. körben elesett, és onnan kellett folytatnia a futamot. Mirt nem érte váratlanul, hogy ezen a helyszínen küszködés vár rá, és így is történt, amihez a pálya jellege mellett még egy beállításváltoztatás is hozzájárult.

Acosta furcsa jelenséget tapasztalt bukása előtt, fáj neki, hogy ismét „kukába dobtak” egy dobogót

„Őszintén szólva rémálom volt – nyilatkozta a tizenötödikként rangsorolt motoros. – Számítottam rá, hogy ezen a pályán szenvedni fogok. Más motorblokk-konfigurációt használtunk, és nem éreztem jól magam vele. A kipörgés valószínűleg rosszabb, mint az [alapbeállítással], a végsebesség pedig sokkal kisebb. A többi versenyen sokkal közelebb tudtam lenni az élmezőnyhöz, és a tizedik hely körüli bollyal harcolhattam. Erre itt nem volt lehetőségem. Vélhetően tettünk egy lépést hátrafelé, hogy a jövőben kettőt lépjünk előre, de jelenleg nehéz a helyzet, még [a korábbinál is] rosszabb.”

A spanyol pilóta annyiban árnyalta a képet, hogy ez a motorblokk-beállítás csak a rossz tapadású Montmelóban jelentett hátrányt, de úgy véli, összességében nagyobb tartalék rejlik benne, és már Mugellóban előrelépést vár. Itt viszont „kilencven százalékban kipörgött a kerék”. Vele ellentétben Nakagami az alapbeállítást használta, és bár nem sokkal, de legyőzte márkatársát. A japán versenyző jóval elégedettebb volt a leintés után.

„Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy én legyek a Honda legjobb versenyzője Katalóniában – kezdte. – Ezt mindkét futamon elértem, úgyhogy boldog vagyok. Nem volt könnyű dolgom. A Joan Mir elleni csata egészen az utolsó kanyarig tartott. Azért is örülök, mert egész héten nagyon keményen dolgoztunk együtt, hogy ezt elérjük.”

Nakagami hozzátette, meglepte, hogy csapattársa, Johann Zarco gyengén szerepelt, mert szerinte minden jel ennek ellenkezőjére mutatott. A francia pilóta a rajt után visszaesett az utolsó helyre, és később ugyan utolérte márkatársait, közülük csak Stefan Bradlt és Luca Marinit tudta megelőzni. A 33 esztendős motorosnak a leintés után meg kellett nyugodnia, mielőtt a csapattal értékelte a történteket.

„Eljöttem szusszanni, mert nem akartam beszélni a technikusokkal, túl sok volt az energiám – jelentette ki a Canal+-nek. – Nem éreztem jól magam, miután az egész futamon bajban voltam. Elmentem biciklizni, lezuhanyoztam, és összeszedtem magam, hogy megnyugodjak. Utána beszéltem a technikusokkal, hogy mindent elrendezzek, mert csináltunk néhány dolgot. Ha az ember vasárnap nem mondhatja el magáról legalább azt, hogy övé az első Honda, akkor nem dolgozott elég keményen.”

Marini kifejezetten jól rajtolt, és az első körökben ő állt a legjobb pozícióban a gyártón belül, utána viszont a márka többi állandó versenyzője megelőzte őt. Ezzel hivatalosan a tizenhetedik helyet szerezte meg, így továbbra is pont nélkül áll, egyedüliként az állandó mezőnyben. Az olasz pilóta ennek ellenére pozitívan nyilatkozott.

„A mostani volt a legjobb futamom a Honda versenyzőjeként – fogalmazott. – A rajtnál nagyon erősnek éreztem magam. Sokat voltam Nakagami mögött a szélárnyékban, és emiatt nőtt az első [gumi] hőmérséklete. Úgy éreztem, hogy jobb a tempóm, de nem tudtam megelőzni, és őszintén szólva jól motorozott. A kipörgés itt mindig, minden versenyző számára nehézséget jelent, ezért nem veszíthetjük el a koncentrációt, és okosan kell megválasztanunk, hogy hol dolgozzunk. Szerintem ezt tesszük, hiszen a motor egyre jobb, és én is jobban érzem magam.”

Bradl a jerezi forduló után ismét szabadkártyát kapott, így neki nem elsősorban az eredményre kellett törekednie, pláne a Honda mostani helyzetében. A német pilótának már csak azért sem volt könnyű dolga, mert a pénteki edzést gyomorfertőzés miatt kihagyta, az viszont nem jó jel, hogy egyik új alkatrész sem nyűgözte le igazán.

„Már pénteken tudtam, hogy nem lesz könnyű – mondta. – Hiányzott az a fél nap, amelyet ki kellett hagynom, főleg úgy, hogy nem voltam teljesen fitt. Ez elég hosszúvá tette a futamot számomra, de végigcsináltam. Nincs mit titkolni, nekem sem ez volt a legjobb napom. Ennél többre nem volt energiám. Nagyon fárasztó vezetni ezt a motort, főleg ezen a pályán, ahol nagyon kicsi a tapadás. Egyszerűen nem volt több erőm, minthogy végrehajtsam a tesztprogramot.”

Így áll a MotoGP-tabella a Katalán Nagydíj után