Sajtóértesülések szerint 2025-ben már nem a Repsol lesz a Honda gyári MotoGP-csapatának főszponzora. Ezzel véget érthet a két vállalat harminc éve tartó együttműködése.
Nem mindig volt felhőtlen a Honda és a Repsol kapcsolata. Azonban annyi biztos, hogy nagyon eredményes volt, hiszen tizenöt egyéni királykategóriás világbajnoki címet eredményezett. A spanyol olajvállalat neve először 1995-ben került fel az aszakaiak motorjaira, viszont úgy tűnik, hogy jövőre már nem fogja azokat díszíteni.
Az Autosport értesülései szerint ugyanis a Honda és a Repsol nem hosszabbítják meg az idei szezon végén lejáró szerződésüket, így tehát egy harminc szezonon át tartó együttműködés érhet véget. Az újság beszámolója szerint egyik fél sem próbált lépéseket tenni a partnerség folytatása érdekében.
A felek közti törésvonalak Marc Márquez eligazolásakor tűntek elő. Mint ahogy arról mi is beszámoltunk, a nyolcszoros világbajnok távozása miatt a Repsol élt a szerződésben foglalt jogával, és kevesebb támogatást kezdett folyósítani a Hondának. Viszont emiatt a cég neve is jóval kisebb helyet kapott csak a motorok oldalán, ez pedig konfliktust szült, különösen a sepangi teszt idején.
Káosz a gyári Hondánál, a főszponzor nem hagyná, hogy jelentősen változzon a motor külseje
Ráadásul a brit lap szerint mindkét fél másik irányba akarja folytatni az útját. Szerintük a Hondánál számos egyéb vállalat áll sorba, hogy névadó szponzor lehessen, a Repsol pedig új szerepet szeretne felvenni a MotoGP-ben. A madridi cég ugyanis érdekelt a megújuló üzemanyagok gyártásában, a királykategóriában pedig 2027-től százszázalékban ilyet fognak használni, és így valószínűleg beszállítóként magának a sorozatnak a partnereivé akarnának válni. Ebből a szempontból pedig nem mutatna jól, ha közben egy csapatot is a „nevükre vesznek”. Persze mindezeken kívül feltehetően a Honda kirívóan gyenge idei teljesítménye is szerepet játszhatott a döntésben.