back to top
2024. június 17. 02:23
KezdőlapMotoGPÚjabb fordulat Aleix Espargaró ügyében, hamarosan bejelenthetik, hogy hol lesz tesztpilóta

Újabb fordulat Aleix Espargaró ügyében, hamarosan bejelenthetik, hogy hol lesz tesztpilóta

Sajtóértesülések szerint a Yamaha nem akarja megadni Aleix Espargarónak az általa kért összeget. A spanyol versenyzőre így állítólag a Honda csaphat le, és hamarosan bejelenthetik, hogy jövőre a a jelenleg legjobban szenvedő gyártónál lesz tesztpilóta.

Aleix Espargaró a Katalán Nagydíj hétvégéje előtti sajtónapon jelentette be, hogy az idei év végén visszavonul a MotoGP-től. Mindez azonban valójában csupán azt jelenti, hogy jövőre már nem lesz állandó versenyző, az viszont egyáltalán nem kizárt, hogy öccséhez, Polhoz hasonlóan tesztpilótaként marad a királykategóriában.

Nemrég ő maga is megerősítette, hogy szívesen vállalna ilyen szerepet, ám azt is hozzátette, hogy ez biztosan nem a jelenlegi munkaadójánál, az Apriliánál fog megtörténni. Innentől kezdve adódik a kérdés, hogy hol köthet ki a spanyol versenyző: a Ducatit és a KTM-et ki lehet zárni, maradt tehát a két japán gyártó, a Yamaha és a Honda.

Egy héttel ezelőtt a SPEEDWEEK.com arról számolt be, hogy a hangvillásoknál nem elégedettek a mostani tesztpilóta, Cal Crutchlow teljesítményével, mivel a fizikai állapota állítólag nem üti meg a kívánt szintet. A márka fel is vette a kapcsolatot Espargaróval, valamint ügynökével, Albert Valerával, ám most kiderült, hogy a tárgyalások hamar megfeneklettek.

Itt a fordulat, Aleix Espargaró nem lesz az Aprilia tesztpilótája – máshonnan keresték meg?

A portál most azt írja, hogy Espargaró akkora összeget szeretett volna, amekkorát a Yamaha nem akar neki kifizetni. A pénzügyileg erősebb Honda viszont állítólag kész teljesíteni az igényeit, csak hogy kilábaljanak a gödörből. Olyannyira, hogy a jelenlegi információk alapján hamarosan bejelentik, hogy a 34 esztendős pilóta csatlakozik a nála csak néhány hónappal fiatalabb Stefan Bradl mellé az aszakaiak tesztcsapatához.

A Hondának alighanem rendkívül jól jön egy olyan versenyző, aki az elmúlt években az egyik európai gyártónál versenyzett, ráadásul központi szerepet játszott abban, hogy az Aprilia 2022 óta minden évben eljutott legalább egy győzelemig. A japán gyártónak pedig van honnan felkapaszkodnia, hiszen a tavalyinál is nagyobb válságban vannak.

A helyzet annyira válságos, hogy most már mind a négy állandó versenyző kifejezte elégedetlenségét a helyzettel kapcsolatban, hiába a híres japán büszkeség. Az Olasz Nagydíj hétvégéjén pedig idén már másodszor esett meg velük az a szégyen, hogy nem szereztek pontot, ráadásul a talpon maradt Johann Zarco és Luca Marini is csupán a szabadkártyával szereplő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni a többi gyártó pilótái közül.