Az elmúlt években egyértelműen a Kalex dominálta a Moto2-es világbajnokságot, idénre viszont a Boscoscuro vált a legerősebb gyártóvá a középső kategóriában. Nemrég a német cég társalapítója, Alexander Baumgärtel elmondta, hogy szerinte mi okozhatta a visszaesésüket. A mérnök szerint nem annyira kritikus a helyzet, ahogy az kívülről tűnhet.
Könnyen azt gondolhatná az ember, hogy a Ducati a gyorsaságimotoros-világbajnokság jelenlegi legdominánsabb gyártója, azonban az olaszok nagyszerű mutatóit könnyedén veri a Kalex a Moto2-ben. A gyártó (amely „csak” a vázat adja, hiszen ebben a kategóriában egyenmotorblokk van) 2010-ben jelent meg a középső géposztályban, azóta pedig összesen kétszer fordult elő, hogy a bajnok nem a németek konstrukcióján ült.
Biaggi egykori főnöke mentette meg a gyorsaságimotoros-vb jelenlegi legdominánsabb gyártóját
Idén viszont már nem annyira megy nekik a szekér. Az eddig megrendezett hét futamból ötöt Boscoscuróval nyertek, és az olasz gyártó a tabellát is vezeti, sőt Sergio García révén az egyéni pontvadászatban is ők állnak az élen. Alexander Baumgärtel, a Kalex társalapítója és vezető tervezője nemrég elmagyarázta, hogy mi áll a visszaesésük hátterében.
„Azt nem szabad elfelejteni, hogy a Kalex egy független gyártó, amely Boscuscuróval szemben nem versenyeztet saját csapatot – hívta fel a SPEEDWEEK újságírójának figyelmét Baumgärtel. – Az pedig egyáltalán nem mindegy, hogy valaki a saját csapatát menedzseli, vagy csak egy beszállító. A mi üzleti modellünk ilyen, igyekszünk a lehető legjobb terméket kínálni, és támogatni az istállókat, amennyire csak tudjuk. De a stratégiánk emiatt csapatonként eltérő lehet.”
A Moto2-nek – és egyébként a Moto3-nak is – idén új gumibeszállítója lett, és Baumgärtel szerint ennek is van szerepe a viszonylagos alulteljesítésükben. „A Pirellire való átállás egy nagyon nagy lépés volt, amely minden csapatot eléggé lefoglalt – jegyezte meg. – Ez persze normális dolog, de így az is időbe telik, hogy a beállításokat [újra] finomra tudjuk hangolni. A legapróbb részletekről beszélünk, amelyek valójában a különbséget jelentik két csapat teljesítménye között. Ez kicsit olyan, mint a bobozás, a pálya reggel még másmilyen, mint a második menet idején. Szóval az apró dolgoknak gyakran óriási hatása van. És ilyen [magas] színvonal esetén a századmásodpercek teljes rajtkockákat jelenthetnek.”
Akár a MotoGP is szóba jöhet? – interjú Giorgio Barbierrel, a Pirelli motorsportfőnökével
„A másik döntő pont a jelenlegi homologizációs szabályrendszer – folytatta. – Ezek a szabályok ugyanis nem engednek meg semmilyen jelentős fejlesztést a szezon közben. Szóval az alapoknak már az idény elején meg kell lenniük, és utána, vagyis most már nem lehet hozzájuk nyúlni. Ezért mi folyamatosan dolgozunk a meglévő, minden bizonnyal egészen versenyképes csomagunk kiigazításán. Viszont a tesztelési lehetőségek is korlátozottak, egy forduló alatt egyáltalán nem lehet teszteket végezni.”
Baumgärtel a pilótákra is kitért. „Jelenleg [Joe] Roberts a mi élharcosunk, neki a Pirelli gumik igazi ajándékot jelentettek – mondta a német mérnök. – A csapata pedig jó munkát végzett, hiszen gyorsan megtalálták a megfelelő beállításokat. A mugellói pole pozíciója és győzelme tökéletesen megmutatta ezt. Szóval valójában nem lehet azt mondani, hogy le vagyunk maradva. Persze azt nem kérdés, hogy a Boscoscurónak is vannak élversenyzői, például [Fermín] Aldeguer már a tavalyi szezon végén is lenyűgözően szerepelt, Ogura [Aj] pedig már velünk is bajnokesélyes volt, és Sergio Garcíát is rendkívül erősnek látom. De a Kalex motorokon szintén vannak nagy nevek, Roberts mellett többek között [Áron] Canetre és [Manuel] Gonzálezre gondolok. Azonban Canetnek a közelmúltban ismét gondjai voltak a karjával, González pedig egyszerűen csak szerencsétlen volt.”
„Bár persze nem mondanám azt, hogy [a jó szereplés] csak a szerencse kérdése – tette hozzá. – De azért az is szerepet játszik benne. Ami a versenyzőket illeti, úgy néz ki, hogy idén rosszabb eredményeket hozunk. De ahogy mondtam, ha valaki holnap talál akárcsak egy aprócska dolgot, az utána megint ott lehet az élmezőnyben. Mindenesetre én bizakodó vagyok a szezon hátralévő részét illetően, és ez egy érdekes vetélkedés lesz [a Boscoscuróval].”
Egyenmotorokra lenne szükség a Moto2-ben és Moto3-ban? – a veterán csapatfőnök így gondolja