back to top
2024. július 14. 07:24
KezdőlapMotoGPMarc Márquez elárulta, mekkora különbséget sejt a saját motorja és a gyári...

Marc Márquez elárulta, mekkora különbséget sejt a saját motorja és a gyári Ducatik között

Marc Márquez szerint az idei Ducati körönként körülbelül 2 tizedmásodperccel gyorsabb az általa is használt tavalyi változatnál. A spanyol pilóta úgy véli, nem azért kapta meg a gyári ülést, mert az elmúlt időszakban feljavult volna Jorge Martínhoz képest.

Tavaly év végén véget ért Marc Márquez és a Honda 11 éves házassága, és a jelenleg 31 éves motoros idén már Ducatit vezet. Az átigazolás bejelentésekor többen úgy gondolták, hogy a mezőny legjobb motorján ismét a régi önmagát fogja idézni, és mindenkit legyőz. Ez nem történt meg, ám hozzá kell tenni, hogy valójában nem a legjobb motoron ül.

A nyolcszoros világbajnok ugyanis a Gresinihez igazolt, amely rendre a bolognaiak előző évi motorját kapja meg. Márquez tehát a Desmosedici GP23-ason versenyez, miközben a tabellán előtte álló Jorge Martín és Francesco Bagnaia egyaránt az idei technikát kapja meg. Adódik tehát a kérdés, hogy valójában mekkora a különbség a két motor között.

Marc Márquez „megerőszakolja” a motort, állítja az adataihoz sokáig hozzáférő csapat vezetője

„Az idő nagyon relatív – kezdte válaszát az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes a Cadena SER egyik adásában. – A mérnökök és a pilóták sem tudják megmondani. Fél másodperc? Nem, az nagyon sok. Egyik évről a másikra körönként két tizedet lehet javulni, és ez négy másodpercet jelent egy futamon, ami sok, de ez nagyon relatív.”

Márquez az eddigi hét főfutamból ötöt fejezett be. Kontextusba helyezve ezt a 4 másodpercet, ezen az öt versenyen csupán egyszer maradt el ennél nagyobb mértékben a legjobb idei Ducatitól (amely minden esetben megegyezett a futamgyőztessel). Két alkalommal 2 és 4 másodperc között volt a különbség, míg Jerezben és Le Mans-ban nemhogy 1, de fél másodperc alatt volt a hátrány.

Hogy Márqueznek igaza van-e ilyen tekintetben, azt legfeljebb a Ducati mérnökei tudnák megmondani. Az viszont biztos, hogy jövőre ilyesmivel már nem kell törődnie, mert ő lesz Bagnaia csapattársa a gyári istállónál. Egy ideig Martín tűnt a befutónak, ám az Olasz Nagydíj hétvégéje után kiderült, hogy mégsem ő kapja meg a lehetőséget. Márquez szerint ennek nem az volt az oka, hogy a bolognaiaknál úgy ítélték meg, hogy a nyolcszoros világbajnok teljesítménye az elmúlt pár hétben feljavult honfitársáéhoz képest.

Marc Márquez nem fogadta el: kiderült, mi lett volna a titkos záradék Martín gyári szerződésében

„Az én szemszögemből semmi nem történt – szögezte le. – Semmi nem történt a környezetünkben. A Ducati azt mondta, hogy Mugellóig várnak a döntéssel, hogy még nem döntöttek, mert két versenyzőjük van, valamint [Enea] Bastianini, akit szintén belevettek az egyenletbe, és még nem dőlt el. Azt mondták, hogy az eredmények alapján fognak dönteni, és általánosságban minden alapján, mert a sportban mindent mérlegelni kell.”

Márqueztől ezután megkérdezték, hogy vajon Martínnal is ugyanezt közölték-e korábban. „Nem tudom, csak azt tudom, amit mondtak nekem, én pedig nagyon nyugodt voltam, mindent beleadtam a pályán – magyarázta. – Volt két-három forgatókönyv, amelynek [megvalósulása esetén] jól éreztem volna magam, és éppen a mugellói hétvége, amely egy fordulópont volt, sikerült jól számomra.”

Marc Márquez nem azért igazolt a Ducati gyári csapatához, hogy utolérje Rossit a vb-címek számában